Hjälp! Jag får ingen bild när jag startar datorn!

Permalänk
Medlem

Hjälp! Jag får ingen bild när jag startar datorn!

Plötsligt när jag hade tänkt mig att sätta i XP-skivan i min nya dator och installera så får jag ingen bild på skärmen när jag startar. Vad har hänt?

Jag har precis byggt ihop min nya dator.

- EPoX VIAKT-333 DDR och vad det nu heter
- Athlon XP 2000+
- 256mB DDR PC2700
- Point of View Geforce 4 MX 440
- IBM 120GXP 80GB HD
- LITE_ON 40x Rewriter
OBS! Från min gamla burk:
- Segate 2.1 GB HD
- 8x CD-ROM av nåt märke

Det första som hände när jag drog igång burken var att jag fick gå in i biosen och allt det där. Men jag ändrade inget.

Sen startade datorn upp 2.1 giggarn med win95 som låg inne. Den hittade inte den andra disken. brännarn hittade den inte heller. Så jag jumprade om grejorna. Jag satte Cable select på en del och Master resp. slave på några av dom andra. Sen startar jag burken. Skärmen är svart. Jag tror inte att tangentbordet funkade heller. Lådan går igång däremot och kommer fram förmodligen till när den ber en klocka om CPU:n.

Jag har provat att plocka ur grafikkortet och jag har testat med ett annat. Jag har inte ändrat nåt med hårddiskarna eller cd:na. Jag har testat med en annan skärm. osv.

VAD ÄR FEL???

Hjälp......

Håkan
Stenungsund

Permalänk
Hedersmedlem

Ja en tråd räcker gott och väl. Låter den här vara men låser de andra.
Vi har vissa regler här på SweClockers som du godkännt då du registrerade dig. Du hittar dem på: http://forum.sweclockers.com/regler.html

§3.4 Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

Om du inte ser en tråd som du skapat så är det antagligen för att sidan inte har uppdaterats. Tryck F5 så löser det sig. Om du inte vet var du ska lägga en tråd frågar du en moderator istället för att skapa flera trådar om samma sak.

Edit: Tog bort min tillsägelse och ger dig en varning istället. Lägg av med att posta samma sak i alla forum.

Permalänk

Clear CMOS -> in i BIOS och ändra klockfrekvens på processorn till det den ska ha (1666 mhz) -> starta om -> voilá

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Hedersmedlem

Hittar Moderkortet hdd:n?
Står det att BIOS hittar disken? Då har du troligtvis glömt att partitionera den eller så är den kanske formaterad i fel filsystem.,...Använd partition-magic för att ta reda på detta.....Finns säkert ngn shareware-version av programmet där ute ngn stans

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.