Dell XPS 13", värd att köpa?

Permalänk
Medlem

Dell XPS 13", värd att köpa?

Hej

Jag planerar köpa en Dell XPS 13,3" P8600, vit.

Vilken skärm bör man välja, CCFL eller WLED?
Kan inte se var det där lädret sitter, är det bra med det där lädret?
Är det några tillverkningsproblem med den, ex värme problem?

Annat ni vill lägga till?

Tack

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Medlem

Re: Dell XPS 13", värd att köpa?

Hej.

Akta dig för Dell XPS 13". Jag köpte en sådan i februari 2008. XPS m1330 med 3 Gb minne och en 9300 CPU och NVidia 8400M GS. Det har inte varit annat än problem med den från start. Modellen är tyvärr känd för att den är problemdrabbad.

8 månader gammal: Ett av gångjärnen sprack. Service. Byte mot helt nytt lock.

13 månader gammal: Byte av moderkort (efter mycket tjat på Dell) då det gamla hade brunnit upp pga problem med GPU'n från Nvidia.

16 månader gammal: Batteriet började krångla. Påfallande många 1330-ägare som fått moderkortet utbytt har haft liknande problem efter utbytet. Mitt batteri fungerade kanon ända tills jag fick ett nytt moderkort. Nästan direkt efter slutade det att ta laddning.

21 månader gammal: Det nya moderkortet brann upp. Kortslutning någonstans på kortet, förmodligen GPU:n igen.

Detta är ett solklart fabrikationsfel men Dell tar inget ansvar alls. Om man ringer supporten så tar de ens servicetag och när de sedan ser att garantin har gått ut så lägger de i princip på luren.

Akta dig för Dell!