Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2010

Fel på mina minnen?

Hej.

Igår hände en mysko sak när jag satt och lirade. Mitt spel "rift" började lagga så in i helvete helt plötsligt, testade starta om spelet men hjälpte inte alls. Därefter starta jag om datorn och då kommer alternativet att köra WMD upp vid boot. Tänte inte jätte mycket mer på det och sket i att och starta upp datorn. Funkade bra resten av kvällen. Idag efter att ha suttit några timmar händer exakt samma sak så startar om datorn igen men denna gången kör jag WDM och den hittar inget fel. Är det någon som har haft något liknande problem eller har en aning om vad det kan vara? Min dator specc ligger där nere.

Silverstone Raven RV02-E Vit - Intel Core i7 950, 3.06GHz - Noctua NH-D14 - Corsair 12GB 1600MHz XMS3 - Gainward GeForce GTX 670 Phantom 2GB DDR5 - Asus Sabertooth X58 - 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ - Corsair Force GT 60GB SSD - XFX Core Edition 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LOL
Registrerad
Nov 2010

Överhettning brukar vara det vanliga problemet. Starta rift och ladda ner HWMonitor och kolla temperaturen.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Rensat burken på damm? Överklockat något?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2010

1. Yes ska kolla detta vilken av alla mätningar är minnena i hwmonitor?

2. Yes det är inget damm i burken. Och minnena ligger på standard klockning.

Här har vi hur min HWmonitor ser ut efter ca 30 min spelande.

http://img862.imageshack.us/f/hwshit.jpg/

Silverstone Raven RV02-E Vit - Intel Core i7 950, 3.06GHz - Noctua NH-D14 - Corsair 12GB 1600MHz XMS3 - Gainward GeForce GTX 670 Phantom 2GB DDR5 - Asus Sabertooth X58 - 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ - Corsair Force GT 60GB SSD - XFX Core Edition 750W