Svensk Minecraft server

Permalänk
Medlem
Skrivet av bomba187:

jag skulle också vilja bli whitelistad dock så fyller jag 18 om lite drygt en månad men det kanske kan gå bra ändå. Jag är serieös och brukar bygga stora byggnader / städer. Mitt ingame nick är samma som sweclockers nicket.

detta är en trogen spelare då jag spelat på tidigare ceri servern och denna pöjk ställde inte till något problem alls vad jag minns

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Det är väl en rätt så svår sak att se på en person utifrån ett inlägg, då är väl ålder en hyffsad bra mätning.
Inte den bästa men den funkar eller?

Mjo, sant. Men alla bör ju få en chans. Finns mängder med ungdomar som är väldigt trevliga och mogna.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

nej tydligen får man inte vara med

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk

Hejsan!

Minecraft namn: Barston
Spelade lite på förra så hoppas få spela lite på nya

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000788153050

Permalänk
Medlem

Tänkte höra hur det går?

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Tänkte höra hur det går?

Jodå hoppas snart att komma in på white-list...
Vilken server är det som gäller nu?

Permalänk
Medlem

Äh rackarns, är ~ 5 månader för ung

Förstår helt klart det här med åldersgränser, väldigt många fjantar och håller på som bara den. Lite tråkigt för de som inte gör det dock. Men regler är regler antar jag

Permalänk
Inaktiv

Bra initiativ, dock tycker jag att åldersgränsen är löjlig... Swedroid har en server också och inte fan ska de gnälla på att man är under 18. De har en spelare som är 12 år gammal, och vad jag vet har han inte gjort något fuffens eller varit omogen i chatten eller någonting. Själv är jag 14, och varför ska inte jag få spela? Trist...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrangaia:

Jodå hoppas snart att komma in på white-list...
Vilken server är det som gäller nu?

Ja den du och jag spelar på lite är den som skall stängas ned.

Den nya är KlosterKatten.com:25566 men där måste vi som sagt vänta på att få komma in..

Permalänk
Medlem

Många som klagar på att vi har en åldersgräns på de spelare som vi kommer att whitelista, men detta är då majoriteten av alla som griefar är under 17 år. Självklart finns det spelare som är under 17 år och som även dom skulle passa in att spela med oss på servern. Jag personligen tycker att det bör vara okej om man är ~15 år men då skriver en väldigt bra ansökan om att få bli whitelistad ändå. Men då ska det krävas en bra ansökan för att vi ens ska fundera på att ta in dig på servern ändå. Ska prata om åldersgränsen med de andra som är op på servern så kommer vi med ett svar senare under kvällen eller under morgondagen.

Nu är iaf. alla dessa spelare whitelistade: Slajm, Gasol, Troberg, NaxoS, Itorrent, Jesper943, Threenipples, HellsJavlaAnka, Cirderf_93, Snowfille och Barston

Ni som inte blivit whitelistade men ansökte skickade jag en anledning till i PM, och vad ni behöver göra för att bli whitelistade.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon155896:

Bra initiativ, dock tycker jag att åldersgränsen är löjlig... Swedroid har en server också och inte fan ska de gnälla på att man är under 18. De har en spelare som är 12 år gammal, och vad jag vet har han inte gjort något fuffens eller varit omogen i chatten eller någonting. Själv är jag 14, och varför ska inte jag få spela? Trist...

Håller med dig, är ett år äldre än dig. Åldern säger ingenting, finns också de som är 17 som beter sig sämre än oss som är 14-15..

Permalänk
Medlem

Heter filip och är 17 år (93a). Spelar inte jättemycket men skulle vara kul att kunna komma in på servern man brukar spela på och allt står kvar som man byggt och även slipper ett landskap som ser ut som helvetet själv. fb;http://www.facebook.com/profile.php?id=1612250312. vet inte hur mycket sekretesinställningar jag har men inte omöjligt att ni inte ser mitt födelsedatum. Såklart tänker jag följa alla regler, blir bara tråkig stämning när folk beter sig som idioter och förstör.

btw, nickar hoggi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Håller med dig, är ett år äldre än dig. Åldern säger ingenting, finns också de som är 17 som beter sig sämre än oss som är 14-15..

Både ja och nej.
Det finns äldre som beter sig moget, sen finns det enstaka yngre som beter sig bättre laf. tycker det.
Jag tänker inte ta några risker, det är helt enkelt 17+ som gäller, jag är inte här för att vara barnvakt åt tonåringar, och när det ändå gäller så brister det när man är yngre. Dom som inte kan sköta sig men ändå är vuxna åker ändå ut. Det finns gott om serverar för de som inte kommer in, xtralarge.se te.x.
Reglerna kommer inte ändras så det blir ingen mer diskussion om det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Är det OK om man får gå med? Kan ju som sagt spela på en polares konto även om jag precis börjat spela så får jag träna:)

Facebook profil, wordpress och twitter finns i signaturen:) Ålder är 23 såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Är det OK om man får gå med? Kan ju som sagt spela på en polares konto även om jag precis börjat spela så får jag träna:)

Facebook profil, wordpress och twitter finns i signaturen:) Ålder är 23 såklart.

Det är nog bättre om du spelar på en utan whitelist och sedan köper ett eget konto, vi vill ju inte att din polare ska komma in på servern och förstöra och så tror vi att det är du.

Edit: La till Allexz på whitelist med.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Roserud:

Det är nog bättre om du spelar på en utan whitelist och sedan köper ett eget konto, vi vill ju inte att din polare ska komma in på servern och förstöra och så tror vi att det är du.

Edit: La till Allexz på whitelist med.

Förstår vad ni menar men sån är inte han:)
Well Jag måste iaf lära mig mer om spelet först!

Permalänk
Medlem

Ansökan om white-list
Skulle vara trevligt att spela på en seriös server där folk inte förstör och snor saker.
Lite som att spela singelplayer fast med sällskap
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=664268164
Ingame namn: Muddiz

Permalänk
Medlem

Serrok och Muddiz är nu även ni whitelistade! Välkomna in och spela

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

hur kommer det sig att jag inte blivit whitelistad än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

hur kommer det sig att jag inte blivit whitelistad än?

Det är Roserud som whitelistar atm du får snacka med honom.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

är mit hus kvar?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Första kartan är nu renderad!

http://knuttinatoll.net/klosterkatten/minecraft/SwecWorld/

Både natt & dag

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Jag tycker att kartan är lit väl platt och enformig, saknar de branta bergssluttningarna. Vad tycker ni andra om att byta nu innan alla kommit för långt på sina hus?

Exempel på seeds jag gillar: Glacier, gargamel, HUGE (den jag använde på min server).

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skumtomten:

Jag tycker att kartan är lit väl platt och enformig, saknar de branta bergssluttningarna. Vad tycker ni andra om att byta nu innan alla kommit för långt på sina hus?

Exempel på seeds jag gillar: Glacier, gargamel, HUGE (den jag använde på min server).

1.5 kommer ge väder, glacier osv. vill man se annorlunda landskap får man röra sig längre bort imo.

Förstår inte gnället om att kartan är "tråkig". Den ser ut som en vanlig karta, vi bygger inte i alperna..

Runt spawn finns mycket träd och mark att börja bygga på, varför är detta dåligt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Ja man får väl försöka!

15 år, 96:a.
Har spelat i ungefär 2 månader på en hemmaserver med 4 pers i skolan. Jag är själv väldigt intresserad i redstone och railway och dessa är väl mina två huvudsakliga underhållningar i Minecraft.
Vet inte hur mycket jag tänkt att spela, det får man väl se, min "gilla-minecraft-kurva" går lite upp och ner. Kommer iallafall spendera någon/några timmar i veckan.

15 år
Jakkes ingame
Accepterar regler och kommer såklart respektera folk.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Ja man får väl försöka!

15 år, 96:a.
Har spelat i ungefär 2 månader på en hemmaserver med 4 pers i skolan. Jag är själv väldigt intresserad i redstone och railway och dessa är väl mina två huvudsakliga underhållningar i Minecraft.
Vet inte hur mycket jag tänkt att spela, det får man väl se, min "gilla-minecraft-kurva" går lite upp och ner. Kommer iallafall spendera någon/några timmar i veckan.

15 år
Jakkes ingame
Accepterar regler och kommer såklart respektera folk.

Du är för ung, sorry.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Ansökan om whitelist

Jag är 17 år,(fyllde det i år)
http://www.facebook.com/profile.php?id=588503125 är min facebook. Men då jag inte är särskilt aktiv så antar jag att ni inte ser så mycket.
Jag har varit med och byggt väldigt mycket på andra servrar.

edit: Glömde ingame nick - alpha311

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Du är för ung, sorry.

Ja det är exakt det problemet som finns med en åldersgräns. Folk som jättegärna vill spela får det inte pga vissa andra i samma ålder beter sig som de gör...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nu är även Jooh4n whitelistad!

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

Jag spelar gärna på den nya servern! Jag va med och byggde lite på förra, skumtomten och Troberg känner igen mig.

Facebook

Visa signatur

Dubidub