Permalänk
Medlem

H70 - höga temps :O

Hejsan, har precis monterat min H70. men har värme problem..

Setup:
I7 920 2,67 (turbo på. 2,8 Mhz)
Asus p6t deluxe v2
Sli Gtx 470 (2st)
Nån random hårdisk
DDR3 Minnen (6gb)

Har extremt konstiga temperaturer?..
Idle: 50 grader.
Full load: 70-73 grader

Vibrerar lite lätt i slangarna.. Länger jag fingrarna på pumpen så känner jag typ inget..
Misstänker att pumpen inte arbetar som den ska? men då är nästa fråga ..
Stänger jag av prime sjunker temperaturen direkt.. och om pumpen inte skulle gå skulle de ju ta längre tid.

Stiger dock sakta men i början rusar de upp i temps till typ 58 sedan stiger de sakta men säkert..

Tycker att tempsen är på tok för höga och rengjorde ordentliget cpun.

Vad kan vara felet?..
Mvh Max

Permalänk
Medlem

kör du på standard volt? isf kan du sänka (min körde close enough to samma volt jag kör i 4ghz, kan hjälpa temp den del men fortfarande högt ja

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Hur har du fläktarna monterade?

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Är det förapplicerad kylpasta?
Om inte hur mycket tog du?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

kör du på standard volt? isf kan du sänka (min körde close enough to samma volt jag kör i 4ghz, kan hjälpa temp den del men fortfarande högt ja

Japp de är standard enligt Asus AI Suite ligger de på 0,96- 1,24v

Har så ena suger in och den andra suger igenom radiatorn.
"push and pull"

Och de är förapplicerad kylpasta på H70

Permalänk
Medlem

kylpastan som är på när du köper den är ifs inte den bästa, men SÅ dålig ska den inte va
du kan ju om inge annat undervolta den lite så får du iallafall lite bättre temps
har du pröva montera om den? kan ju sitta lite taskigt, kom ihåg å byta kylpasta då

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

kolla så båda fläktarna sitter åt samma håll.. jag gjorde den tabben:P

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du med pumpen direkt till molex eller på moderkortet? Ifall du har den på moderkortet ska du ha den i PWR uttaget.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

kylpastan som är på när du köper den är ifs inte den bästa, men SÅ dålig ska den inte va
du kan ju om inge annat undervolta den lite så får du iallafall lite bättre temps
har du pröva montera om den? kan ju sitta lite taskigt, kom ihåg å byta kylpasta då

Har testat o under volta den med lite olika tal o fick ingen skillnad..

Skrivet av fatfredd:

kolla så båda fläktarna sitter åt samma håll.. jag gjorde den tabben:P

Fläktarna sitter åt samma håll? men de ska de ju inte?
nu fick jag mig en funderar.. har satt fläktarna åt olika håll. men känner ju att den ena suger o den andra skjuter ut i chassit?

Skrivet av Kent:

Kör du med pumpen direkt till molex eller på moderkortet? Ifall du har den på moderkortet ska du ha den i PWR uttaget.

Har satt den i PWR_Fan så han får 12v hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatfredd:

kolla så båda fläktarna sitter åt samma håll.. jag gjorde den tabben:P

Du gav mig en funderare, har inte satt de åt samma håll. Troligtviss kan de vara felet även om jag o ett par kompisar satt o diskutera de innan vi monterat..

aja ska fixat imorgon får se om temperaturen ändras
Tack för hjälpen alla!

Mvh Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarKzz:

Du gav mig en funderare, har inte satt de åt samma håll. Troligtviss kan de vara felet även om jag o ett par kompisar satt o diskutera de innan vi monterat..

aja ska fixat imorgon får se om temperaturen ändras
Tack för hjälpen alla!

Mvh Max

en ganska enkel tabbe;) blev själv lite förvånad när datorn stängdes ner pga för höga temps:P

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kör du med pumpen direkt till molex eller på moderkortet? Ifall du har den på moderkortet ska du ha den i PWR uttaget.

Spelar ingen roll.. bara pumpen får 12v konstant (100%).

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

kylpastan som är på när du köper den är ifs inte den bästa, men SÅ dålig ska den inte va
du kan ju om inge annat undervolta den lite så får du iallafall lite bättre temps
har du pröva montera om den? kan ju sitta lite taskigt, kom ihåg å byta kylpasta då

Tvärtom så är det den bästa. Enda man kan klaga på är att det kanske är lite för mycket.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ludde551:

Spelar ingen roll.. bara pumpen får 12v konstant (100%).

Iofs. har du rätt, men håller man på att felsöka är det bra att vara säker på att pumpen får 12v. Det får man endast från antingen PWR eller molex. Man vet ju inte om TS har aktiverad nån fläktkontroll i bios/windows.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...