Permalänk
Medlem

Något bra kit för vattenkylning?

Tja har ett Fractal design R3 och undrar om någon vet eller kan plocka ihop ett bra kit för det.

Permalänk
Medlem

Vilka komponenter har du och vilka vill du vattenkyla ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Vilka komponenter har du och vilka vill du vattenkyla ?

Ett Am3 mobbo 4 gig ddr3 ram ett Asus Gtx 560Tioch vill nog bara kyla chassit och procesorn.

Permalänk
Medlem

Är du nybörjare och vet inget om vattenkylning och vill bara kyla processorn (chassit kyler man inte med vatten) rekommenderar jag färdiga lösningar typ Corsair H50,H60, H70 osv.
tex. H60

Vill du absolut ge dig in i vattenkylningen skulle jag rek. dig att läsa på massor först, tex här:
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-av-processorer/358844-faq-vattenkylning/

Lycka till

Visa signatur

MB: Gigabyte GA-Z77X-UD3H CPU: Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz @4.4GHz Mem: Corsair Vengeance minne - 16 GB DDR3 1600MHz CL9, 9 9 9 24 T2 GPU: 2st HD 6970 WC Xfire Case: Corsair 800D PSU: Corsair AX1200 Cooling: Water EK
Min dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fores:

Är du nybörjare och vet inget om vattenkylning och vill bara kyla processorn (chassit kyler man inte med vatten) rekommenderar jag färdiga lösningar typ Corsair H50,H60, H70 osv.
tex. H60

Vill du absolut ge dig in i vattenkylningen skulle jag rek. dig att läsa på massor först, tex här:
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-av-processorer/358844-faq-vattenkylning/

Lycka till

"Riktig" vattenkylning kan ge betydligt bättre prestanda än de slutna lösningarna, däremot är det ju större risk för läckor, flödesproblem, inkompatibilitet etc. Jag uppmuntrar gärna till att köra med vattenkylning, roligare projekt får man leta efter. Tyvärr kostar det också därefter.

Att köpa vattenkylningsdelar utan att veta hur vattenkylning fungerar och hur det ska kopplas lär däremot vara dömt att misslyckas.

H70 ger förövrigt fullgod prestanda och kan mäta sig med luftkylare såsom NH-D14.