Permalänk

Cpu vattenkylning problem!

Hallåj!
Har äntligen bestämt mig för att köpa vattenkylare till min i5-2500k.
Jag märkte dock att alla radiatorer använde sig av hål till 120mm fläktar och mitt chassi har bara hål för 140mm fläktar så jag undrar då vad det finns för lösningar.
Har tittat på en fläkt från Noctua som då både ska ha hål för 120mm och 140mm fläktar.
Skulle det funka då genom att man sätter in fläkten på chassits hål för 140mm och sen placerar radiatorn då på 120mm hålen?
Tacksam för svar!

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klartvatten:

Hallåj!
Har äntligen bestämt mig för att köpa vattenkylare till min i5-2500k.
Jag märkte dock att alla radiatorer använde sig av hål till 120mm fläktar och mitt chassi har bara hål för 140mm fläktar så jag undrar då vad det finns för lösningar.
Har tittat på en fläkt från Noctua som då både ska ha hål för 120mm och 140mm fläktar.
Skulle det funka då genom att man sätter in fläkten på chassits hål för 140mm och sen placerar radiatorn då på 120mm hålen?
Tacksam för svar!

Mvh

Hej det finns även radiatorer som är för 140mm fläktar tex på Indamo
http://indomo.se/index.php?show=57&mini=68&mode=list&id=714

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nnis1337:

Hej det finns även radiatorer som är för 140mm fläktar tex på Indamo
http://indomo.se/index.php?show=57&mini=68&mode=list&id=714

Jag antar att TS syfter på H50 och liknande kylare. Att köra en 140mm fläkt med hål för 120mm kommer inte fungerar då fläkten inte kommer att pressa luften genom radiatorn. Det du kan göra är att köpa köpa en adapter likt denna.. vette fasen om den finns i Sverige däremot..

Edit: Kostar bara $14 med frakt, vilket är ~90 spänn och tar en vecka.

Permalänk
Medlem

Brukar finnas hål för 120mm fläktar även på 140mm platser. Kollat om det finns i ditt chassi?

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Skrivet av Babianen:

Jag antar att TS syfter på H50 och liknande kylare. Att köra en 140mm fläkt med hål för 120mm kommer inte fungerar då fläkten inte kommer att pressa luften genom radiatorn. Det du kan göra är att köpa köpa en adapter likt denna.. vette fasen om den finns i Sverige däremot..

Edit: Kostar bara $14 med frakt, vilket är ~90 spänn och tar en vecka.

Tack då, var lite tråkigt men aja får väl kolla på det alternativet då. Kollade på komplett som hade liknande men dom hade bara 80mm till 120mm som största.
Lite konstigt att inte komplett eller inet inte har såna dära.
Aja tack igen!