Vilka benchmark- och systemövervakningsprogram använder man idag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Vilka benchmark- och systemövervakningsprogram använder man idag?

Hej har köp in ett helt nytt system.
Förutom avänder jag mig utav Everest och Super Pi.

Vilka program använder man idag? samt vilket är det mest maxade spelet idag?

EVGA P55 SLi | EVGA GeFORCE GTX 470 | i7 Quad 870 + CROSAIR H70 | Dominator DHX+ 4GB |

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du kan inte bli lite mera specifik i din fråga?
"alla program" blir svaret på det du frågat.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Jag menade så klart liknade.

Övervaknings program . Temp / rpm / FBS
Bench

EVGA P55 SLi | EVGA GeFORCE GTX 470 | i7 Quad 870 + CROSAIR H70 | Dominator DHX+ 4GB |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009

*Trådtitel redigerad*

Tänk på att skapa trådtitlar som väl beskriver det man efterfrågar i tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arboga
Registrerad
Aug 2009

Hmm, dom flesta 3Dmark programmen, coretemp, everest, aida64, hwinfo32, gpu-z, cpu-z, wprime, prime95 etc... Listan kan bli lång.
Har dock för mig att det ska finnas en tråd om såna här program, ska se om jag hittar den.

EDIT: Här är den!

WS: i7 3820 - P9X79 PRO - GTX780 - 16GB HyperX - 2TB - HX850 - Xonar DX - Lian Li PC-V1020B
HTPC: i5 760 - Maximus III Formula - GTX480 SLI - 8GB Dominator GT - AX860

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Jag själv använder mig mestadels av HWiNFO, för att hålla koll på det mesta. Även GPU-Z används, för att hålla koll på volten till GPUn.

För att bencha sedan använder iallafall jag 3DMARK 06, Vantage och 11.

Stresstestning:

GPU - FurMark
CPU: Prime95/OCCT

Brukade även använda CPU-Z, men ser inget användningsområde av denna längre då HWiNFO helt enkelt har alla dess funktioner redan.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.