Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Sep 2010

Hyper 212 Plus

Snabb fråga skall jag skruva ner skruvarna i botten när jag har monterat den..am3 socket om det spelar något roll..

samt fläkt mot HD bur eller bakåt i ett define r3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Jag vet inte hur den monteras, men leta upp någon guide på ytube. Angående fläkten så ska den blåsa utåt, mot den bakre fläkten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Sep 2010

tackar..hittade några ställen där dom rekomenderade i botten och eftersom det inte krävdes någon direkt kraft för det så gjorde jag så oc håller tummarna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Ztubben:

Snabb fråga skall jag skruva ner skruvarna i botten när jag har monterat den..am3 socket om det spelar något roll..

samt fläkt mot HD bur eller bakåt i ett define r3

Allt du behöver veta finns i startguiden. Finns fina bilder du kan titta på också

Fläkten ska blåsa mot bakkant, dvs om du öppnar och kollar in i chassit från höger (Där luckan sitter och du sätter i alla komponenter) så ska fläkten sitta på högersidan, dvs BORT från bakkant. Så ska den blåsa bakåt

Fractal Design R4 (SuperSvensson av chassin, jag vet) / ASUS GTX970+ MSI GTX970 / Samsung 840 Evo 250GB / Crucial BX100 256GB X 2 / Intel Core I7 4770K / G.Skill Ripjaws 2x4GB 2133 MHz / MSI Z87-G45 Gaming / Coolermaster GM650W 80+B / Nochtua NHU12S / EIZO Foris 2421

KRUSIDULLEN ÄR BORTA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Sep 2010

Var inte så imponerad utav med följande guide, dåliga bilder i mitt tycke däremot så syntes det klart och tydligt på lådan den kom i men den tittar man ju inte på öppnas och kastas i ett hörn illa kvickt, samt att detta forum aldrig sviker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2002

Lite sent kanske, men jag följde denna guide: http://www.tomshardware.co.uk/forum/258023-11-installing-cool...

Kör denna kylare med på AMD Phenom2 555 BE (upplåst x4) med 2 fläktar (Push and Pull) och är mycket nöjd!

I5 3570K - Hyper 212 EVO - 12GB Corsair 1333MHz - MSI Z77A-G43 - Asus Xonar DGX - Samsung 850 pro SSD 512GB - WD Black 500GB - Seagate 3TB - MSI GTX970 - FD Define R3 - Corsair GS 600W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Sep 2010

Bättre sent än aldrig som det heter så fint
Men den var bra stämmer ganska bra med hur jag fick dit det, hoppas nu bara allt startar när man prövar i em/kväll. Inte ens pingvinstången kunde öka orken nog för att skruva ihop den klart igår..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Monterade en åt min kompis och först var det "Men, det här liknar ju inget jag monterat tidigare", dock efter att kollat på mdeföljande papper så tyckte jag det var glasklart, gick faktiskt väldigt smidigt för mig att få dit.

Edit: Kanske ska säga att största problemet fick jag då jag skulle sätta dit fläkten, blev tvungen att titta både en och två gånger innan jag fattade...lol

i7 3930k@4.5Ghz, 16GB ram, 980 ti, Asus Xonar DX, OCZ Vertex 4 256GB, 1TB Samsung, Corsair 650W