Permalänk
Medlem

Stock-kylaren till i5 2500k

Är den relativt tyst?
Jag planerar inte att överklocka så det känns lite onödigt att betala extra för en bättre fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av örli:

Är den relativt tyst?
Jag planerar inte att överklocka så det känns lite onödigt att betala extra för en bättre fläkt.

Jag har en i7 2600k om det är samma kylare tycker jag den är relativt tyst. Inte irriterande högt.

Men jag är också inte särskilt ljudkänslig.

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB

Permalänk
Medlem

tyst? nja. beror på hur man definerar tyst..

den duger om du inte ska överklocka och den låter väl inte som en attackhelikopter direkt, men det beror ju helt och hållet på din smärtgräns, som är väldigt subjektiv från människa till människa. finns ju bättre och tystare fläktar för runt 500kr och mindre t.om.

kontentan är väl att stock-kylaren till socket 1155/1156/1366 överlag är ljudliga och dålig kylning, i jämnförelse med ordentliga kylare från någon av de större märkena.

om intresse finns kan du läsa http://www.silentpcreview.com/article1050-page1.html
(skitbra sida för övrigt). just där behandlar dom stock-kylaren till första core i7 men det är i stort sett same-same-but-different från den på i5 2500k

*edit såg unix1337's inlägg och jag bör nog förtydliga att jag får spunk om fläktarna låter för mycket. ljud-fascist? javisst!

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, får nog chansa med fläkten som ingår.