[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

Kan man på något sätt göra satt mina btc blir dollar på mtgox?

Ja du säljer dom? Så blir det till USD

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

Kan man på något sätt göra satt mina btc blir dollar på mtgox?

Det är väl hela syftet med sidan ? Att byta BTC mot dollar

Inget att rekommendera atm dock

Tömde ner alla BTC jag hade där till min wallet nu, just in case nått lurt är det

Permalänk
Medlem

Behöver man något speciell tjänst eller konto för att kunna ta emot Euro på ett swedbank konto? Funderar på att sälja av lite snart...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av partynikko:

Någon sålde 261383 Bitcoins för 0.01$/each.

Något är seriöst fel?

Eller Mtgox som är hackat.

Jag tror någon har hackat och spottat ut all den informationen utan att någon transaktion har skett.
Hackarna/lurarna gör nog detta för de vill att hela marknaden ska sjunka så lågt så de som säljer/köper på riktigt sänker sina priser så lågt = profit

http://bitcoin.clarkmoody.com/time-sales/#

Inte för att vara sån, men vafan köpte du inte för?

Du hade tjänat miljoner om du köpt alla..

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Inte för att vara sån, men vafan köpte du inte för?

Du hade tjänat miljoner om du köpt alla..

Gick inte att lägga några ordrar när det hela pågick

Permalänk
Medlem

Verkar som att mtgox haft hackers på sig? Verkar ligga nere nu iaf...

Även bitcoins.lc verkar ligga nere.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

menar utan att föra över dem till sitt konto, låta dem vara kvar där.

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

När jag klickar "Start mining" står det bara "Problems communicating with bitcoin RPC"... Help?

Edit: My bad. funkar nu

Så, hur länge ska jag låta datorn stå på innan jag försöker sälja av coins?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

När jag klickar "Start mining" står det bara "Problems communicating with bitcoin RPC"... Help?

Edit: My bad. funkar nu

Så, hur länge ska jag låta datorn stå på innan jag försöker sälja av coins?

Mjah, låt den stå på till 2012. Då KANSKE du har fått ihop 10:- eftersom hela jävla bitcoin marknaden håller på och dör NU!

Allt är offline och priset sjunker värre än någonsin. Now, It's time to panic!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Mjah, låt den stå på till 2012. Då KANSKE du har fått ihop 10:- eftersom hela jävla bitcoin marknaden håller på och dör NU!

Allt är offline och priset sjunker värre än någonsin. Now, It's time to panic!

Kul att jag precis hitta dit då...

Aja, verkade vara en skitdum idé ändå.

Ett olämpligt ord har tagits bort, tänk på vad du skriver!
Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

USAs regering som har stormat högkvarter eller något? Får se hur detta fortsätter

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Mjah, låt den stå på till 2012. Då KANSKE du har fått ihop 10:- eftersom hela jävla bitcoin marknaden håller på och dör NU!

Allt är offline och priset sjunker värre än någonsin. Now, It's time to panic!

Tror inte den dör pga av detta. Får se vad MtGox gör när de kommer upp, vad som har hänt osv, är det nån som dumpa eller är det nån som hackat databasen och sålt icke existerande coins.

Du kan fortfarande sälja BTC för 14$ på tradehill, kommer nog dock rasa då många får panik, men med tiden tvivlar jag inte på att allt kommer återhämta sig.

skall bli mycket intressant att se hur det utvecklar sig, är glad jag fick ut alla BTC jag hade från MtGox iaf, om de nu inte kommer upp igen.

Permalänk
Medlem

The bitcoin will be back to around 17.5$/BTC after we rollback all trades that have happened after the huge Bitcoin sale that happened on June 20th near 3:00am (JST).

Service should be back by June 20th 10:00am (JST, 01:00am GMT) with all the trades reversed and accounts available.

One account with a lot of coins was compromised and whoever stole it (using a HK based IP to login) first sold all the coins in there, to buy those again just after, and then tried to withdraw the coins. The $1000/day withdraw limit was active for this account and the hacker could only get out with $1000 worth of coins.

Apart from this no account was compromised, and nothing was lost. Due to the large impact this had on the Bitcoin market, we will rollback every trade which happened since the big sale, and ensure this account is secure before opening access again

Står på Mtgox sida nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjee:

The bitcoin will be back to around 17.5$/BTC after we rollback all trades that have happened after the huge Bitcoin sale that happened on June 20th near 3:00am (JST).

Service should be back by June 20th 10:00am (JST, 01:00am GMT) with all the trades reversed and accounts available.

One account with a lot of coins was compromised and whoever stole it (using a HK based IP to login) first sold all the coins in there, to buy those again just after, and then tried to withdraw the coins. The $1000/day withdraw limit was active for this account and the hacker could only get out with $1000 worth of coins.

Apart from this no account was compromised, and nothing was lost. Due to the large impact this had on the Bitcoin market, we will rollback every trade which happened since the big sale, and ensure this account is secure before opening access again

Står på Mtgox sida nu

Lite väntat att det var nått sånt här. Dock kunde jag inte i min vildaste fantasi tro att någon som har 500k BTC har dem på sitt MtGox konto, det luktar lite bortförklaring. Skönt det kom någon information iaf.

Men.. Tvivlar starkt på att ett konto hade så mycket BTC. Måste vart MtGox själva som blivit hackade och vill inte erkänna det. Känns så iaf. Det finns säkerligen personer som har så mycket BTC men inte på ett MtGox konto, finns inget syfte alls med det.

Permalänk
Medlem

Syftet är ju ifall du vill Daytrada... Skulle inte förvåna mig alls ifall det fanns folk med sjuka mängder BTC på MtGox

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Syftet är ju ifall du vill Daytrada... Skulle inte förvåna mig alls ifall det fanns folk med sjuka mängder BTC på MtGox

Såg adressen som skickat dem nu så det var ett konto med 432109 BTC som hade dumpat allt i MtGox.

Måste vara nått lurt, kan inte vara någon som litar på någons lilla hobbyprojekt med dålig säkerhet så mycket att man flyttar över så mycket. Det är vanligtvis på laptops/minnen som ligger i bankfack

Är det inget lurt måste det vara världens mest godtrogna människa

EDIT. Sen att ha 500K att "Daytrada" med känns lite overkill då marknaden på MtGox mättas mycket fort om du inte är villig att sälja billigt som tusan.

Permalänk
Medlem

Nytt malawe Infostealer.Coinbit .

Skrivet av Snox:

Lite väntat att det var nått sånt här. Dock kunde jag inte i min vildaste fantasi tro att någon som har 500k BTC har dem på sitt MtGox konto, det luktar lite bortförklaring. Skönt det kom någon information iaf.

Men.. Tvivlar starkt på att ett konto hade så mycket BTC. Måste vart MtGox själva som blivit hackade och vill inte erkänna det. Känns så iaf. Det finns säkerligen personer som har så mycket BTC men inte på ett MtGox konto, finns inget syfte alls med det.

http://www.symantec.com/connect/blogs/bitcoin-botnet-mining

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Behöver man något speciell tjänst eller konto för att kunna ta emot Euro på ett swedbank konto? Funderar på att sälja av lite snart...

Leta upp dit IBAN på ett konto och sen bara växla

Permalänk
Medlem

Finns säkert besvarat, men orkar inte leta, Varför är det extremt mycket bättre att mina med ATI? Varför räknar dem ut snabbare? :S

Står värdet sig så e de ju bud på att köpa 69XX...

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tråd stängs, forumavdelning öppnar

Eftersom det finns ett stort intresse för internetvalutan Bitcoin bland SweClockers medlemmar öppnar vi en separat forumdel för ämnet med syftet att samla alla diskussioner på en och samma plats. Det betyder inte att SweClockers erkänner Bitcoin, är involverade i Bitcoin eller på annat sätt uppmuntrar till användandet av Bitcoin.

Samtidigt höjer vi ett varningens finger för den nya internetvalutan. Det finns stora inslag av pyramidspel, valutaspekulation, valutabubblor och politiska rörelser. Personer som är involverande i Bitcoin har starka incitament till att ge en förskönad bild av valutan och uppmuntra till investeringar. Den som vill använda Bitcoin bör vara ytterst påläst, medveten om riskerna och betrakta det hela som ett experiment snarare än en erkänd valuta.

Observera att det inte är tillåtet att köpa, sälja, byta eller handla Bitcoins i forumet och att all slags marknadsföring är förbjuden. Eftersom det numera finns ett helt forum för frågor om Bitcoin stängs denna tråd.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015