Jaha, men om man blev "lurad" till avtalet då? Jag beställde tjänsten via Opennet eftersom de hade en kampanj för "nya" Bahnhof-kunder i Opennet: man skulle få surfa för halva priset i 6 månader, utan öppningsavgift.
Denna kampanj gick inte att tillgodoräkna sig om man beställde tjänsten via Opennet eftersom man inte kunde fylla i kampanjkoden, så jag ringde Bahnhof och fick då veta att om jag slängde iväg ett mail till kundtjänst med kampanjkod (som jag fick av Opennet) och personnummer så skulle jag få erbjudandet och de skulle sänka pris etc.
Så jag mailade, och ringde sen för att kolla om mailet kommit fram. Då fick jag veta att eftersom jag varit kund tidigare (det avtalet sas upp i mars månad), trots att det var en annan adress hos en annan hyresvärd, så skulle jag inte få rabatten. Och nu kommer jag få betala fullt pris med öppningsavgift. De sa "vi brukar ha en 6-månadersperiod innan någon betraktas som ny kund". Och såklart kunde jag inte ångra tjänsten, eftersom jag var tvungen att öppna webbläsaren för att skicka mailet med kampanjkoden, jävla moment-22...
Jävligt lömskt det där tycker jag. Det framgick ingenstans att jag inte skulle räknas som ny kund. Jag antog att jag var ny kund eftersom jag bodde på en ny adress.
Vad kan jag göra nu? På Konsumentsverkets hemsida står det ju att man ska ha ångerrätt oavsett... Jag tycker deras "öppna webbläsaren och förbruka ångerrätten" är ganska fishy, men aja. Det var mest det där med "ny kund" som jag tänkte klaga över.