Göra en deg och fylla den med skinka, ost m.m och sedan fritera?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
hemma
Registrerad
Jan 2010

Göra en deg och fylla den med skinka, ost m.m och sedan fritera?

Undrar om det skulle bli lyckat? behöver nämligen 2 lunchlådor till imorrn och vill inte äta samma sak 2 ggr per dag.
Någon som provat att kavla ut en deg och sen göra som en inbakad pizza och slänga den i en wookpanna med olja?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Såå.. du wokar dina pizzor. Intressant.

Nej men vafasen, testa. Kan inte bli mer än mat.
I mina öron låter det crazy och jags kulle vara grymt försiktig med oljan om jag var du. använd en välknådad och ganska luftig deg om något. Gör det inte för tungt. woka försiktigt som satan, annars får du någon pan-frie och måste bila för att kunna äta, är min gissning.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Alakai:

Såå.. du wokar dina pizzor. Intressant.

Nej men vafasen, testa. Kan inte bli mer än mat.
I mina öron låter det crazy och jags kulle vara grymt försiktig med oljan om jag var du. använd en välknådad och ganska luftig deg om något. Gör det inte för tungt. woka försiktigt som satan, annars får du någon pan-frie och måste bila för att kunna äta, är min gissning.

Varför luftig?

Vid vanlig fritering (med frityrsmet?) så är det väl precis det man vill slippa, alltså små "explosioner" när luften expanderar i bubblorna. Vilket leder till ajajajaj..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Varför inte bara låta det stå i spisen??

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Ugn? Kolla recept för piroger, verkar vara något sånt du är ute efter.

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av Cloudstone:

Aa jag körde på något recept jag hitta på nätet för piroger och det vart små mini calzone pizzor med fin fyllning.

- Allt om nätagg - Jag är inte nörd, jag är entusiast :) -

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
hemma
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Cloudstone:

Kunde vara roligt testa något nytt så tänkte att fritera skiten borde blir rätt gott om man lyckas
Hittade dock annan mat i frysen så får bli pulvermos och korv sedan makaroner och köttfärssås gjord på rivna morötter och potatisar =/