Göra en deg och fylla den med skinka, ost m.m och sedan fritera?

Permalänk
Avstängd

Göra en deg och fylla den med skinka, ost m.m och sedan fritera?

Undrar om det skulle bli lyckat? behöver nämligen 2 lunchlådor till imorrn och vill inte äta samma sak 2 ggr per dag.
Någon som provat att kavla ut en deg och sen göra som en inbakad pizza och slänga den i en wookpanna med olja?

Permalänk
Medlem

Såå.. du wokar dina pizzor. Intressant.

Nej men vafasen, testa. Kan inte bli mer än mat.
I mina öron låter det crazy och jags kulle vara grymt försiktig med oljan om jag var du. använd en välknådad och ganska luftig deg om något. Gör det inte för tungt. woka försiktigt som satan, annars får du någon pan-frie och måste bila för att kunna äta, är min gissning.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Såå.. du wokar dina pizzor. Intressant.

Nej men vafasen, testa. Kan inte bli mer än mat.
I mina öron låter det crazy och jags kulle vara grymt försiktig med oljan om jag var du. använd en välknådad och ganska luftig deg om något. Gör det inte för tungt. woka försiktigt som satan, annars får du någon pan-frie och måste bila för att kunna äta, är min gissning.

Varför luftig?

Vid vanlig fritering (med frityrsmet?) så är det väl precis det man vill slippa, alltså små "explosioner" när luften expanderar i bubblorna. Vilket leder till ajajajaj..

Permalänk
Medlem

Varför inte bara låta det stå i spisen??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Ugn? Kolla recept för piroger, verkar vara något sånt du är ute efter.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Ugn? Kolla recept för piroger, verkar vara något sånt du är ute efter.

Aa jag körde på något recept jag hitta på nätet för piroger och det vart små mini calzone pizzor med fin fyllning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cloudstone:

Ugn? Kolla recept för piroger, verkar vara något sånt du är ute efter.

Kunde vara roligt testa något nytt så tänkte att fritera skiten borde blir rätt gott om man lyckas
Hittade dock annan mat i frysen så får bli pulvermos och korv sedan makaroner och köttfärssås gjord på rivna morötter och potatisar =/