"Grafikkortets drivrutiner har slutat fungera men har blivit återställda"

Permalänk
Medlem

"Grafikkortets drivrutiner har slutat fungera men har blivit återställda"

Tjena. Detta är ett problem jag har fått efter jag ny köpt nya datorkomponenter samt nytt windows.

Hittills får jag bara detta problemet vid 1 tillfälle, vilket är när jag startar spelet Call of Duty: Modern Warfare 2 genom steam.
Spelet är redan fryst när jag kommer in i menyn, efter ett par sekunder blir skärmen svart för någon sekund för att sedan återgå till den frysta menyn. När jag tabbar ur ser jag felmeddelandet från windows "Grafikkortets drivrutiner har slutat fungera men har blivit återställda" eller liknande.

Min nya dator består av:
Asus Rampage III Extreme, moderkort.
PowerColor Radeon HD 6970, grafikkort.
Kingston HyperX 1333MHz 7C, 6GB i nuläget har 1 till liggandes som jag inte pillat in, ram
Corsair 650W, nätagg
2 olika hårddiskar, 1 för windows som är C med 160gb, en för allt annat som är E med 640gb.
Windows 7, os

Jag har de senaste drivrutinerna och testat att installera om steam samt codmw2, 2 gånger än så länge.
Hittat en tråd på microsofts hemsida där dom rekommenderar att överklocka grafikkortet litegrann, vågar mig dock inte 100% på de än.

Någon här som har en idë på hur man får bort den fina lilla "buggen"? har testat andra spel och de fungerar felfritt.

Permalänk

Har samma problem som dig, fast endast i crysis 2 om jag ja har grafikkortet klockat..

Permalänk
Medlem

samma problem!

Ja har exakt samma problem med Crysis 2. Kör det i några minuter sen hänger det sen ctrl+alt+del sen in igen så funkar det sen hänger det sig igen fast ännu fortare! tröttnar ju efter ett tag........

Permalänk
Medlem

Kör några rundor i Furmark / MSI Kombustor och kollar ifall ni får fel där också. Ifall det kraschar igen så är det nog mest troligt för lite spänning till korten.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Kör några rundor i Furmark / MSI Kombustor och kollar ifall ni får fel där också. Ifall det kraschar igen så är det nog mest troligt för lite spänning till korten.

Får samma problem, fast i 3dmark11. Men finns det nån bra klockningsguide när det är dags att höja spänning till kortet osv?

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

är dom nya preview driversen av amd som skapar detta, sedan jag installera dom så när jag startar något adobe program tex photshop eller dreamweaver dör drivrutinerna.
Nergradera drivrutiner till en stable version så är problemet löst.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Oj, såg att det var en radeon-tråd, men jag uppdaterade till äldre på mitt 580, men samma sak. Tror dock det är volten som spökar om man har klockat, då det funkar fint @stock.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!