Permalänk
Medlem

Vart laga trasigt USB minne!?

Hej!

Jag har ett USB-minne som är trasigt. Kontakten har lossnat från kretskortet. Jag har givits hjälp av en person, han provade att laga det, men utan framgång.

Min fråga är om du vet vart (t.ex. lämna in den hos någon/ett företag) man kan laga trasiga USB-minnen?

Här är en bild på det trasiga USB-minnet:

Sladdarna är från den personen som har försökt att laga det. Minnesmodulen är felfri, det är bara kontakten som har lossnat.

/Tobias

Permalänk
Hedersmedlem

Om det inte är ett USB-minne med gigantisk lagringsmängd (typ 100 gig? ) eller om du har oerhört viktiga data på den som absolut inte får gå förlorade, så skulle ajg säga att det är billigare och smidigare att helt enkelt köpa ett nytt USBminne. 16 GB kostar idag runt 200kr.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Om det inte är ett USB-minne med gigantisk lagringsmängd (typ 100 gig? ) eller om du har oerhört viktiga data på den som absolut inte får gå förlorade, så skulle ajg säga att det är billigare och smidigare att helt enkelt köpa ett nytt USBminne. 16 GB kostar idag runt 200kr.

Det är oerhörd viktig data på den, jag vill få tillbaka den datan så att jag ta backup på det och föra över det till ett nytt USB minne.

Permalänk

Du kan ju alltid ta kontakt med Inet men jag tycker att du ska löda dit kabeln själv:)

EDIT: Ett tips för framtiden är att du backupar all viktig data på en till lagringsenhet !