Permalänk
Medlem

EK DCP 2,2 pump för klen?

tja sitter och funderar på att utöka min vattenkylning med kylning av grafikkorten eftersom dom konstant går på 40%+ fläkthastighet. Har en 360rad med EK 2.2 pump till processorn just nu. Tanken är att inom en snar framtid bygga ett eget chassi och då utöka med en till 360 rad och block till mina 460's.

Duger det med en 2.2 pump till min kommande uppgradering eller ska jag satsa på ytterligare en pump och köra två loopar?

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk

Kör 2 loopar! bättre på alla sätt o kanter! om du har pengar förstås

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Kör 2 loopar! bättre på alla sätt o kanter! om du har pengar förstås

jo, lutar åt det hållet. nä slantar har jag men man kan ju vara rädd om dom endå;)

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Skrivet av jakbob:

jo, lutar åt det hållet. nä slantar har jag men man kan ju vara rädd om dom endå;)

jo det föstår jag! men cpu-vga-vga blir rätt varmt, så att rek annat än separata loopar vore tjänstefel!

tror du tjänar mest på att ha tripleradden till gpuna! sen en single/dubbel till cpu/nb osv..

Permalänk
Medlem

Köp en starkare pump och kör allt i en loop, är du inte en galen foldare så klarar du dig med en loop.

Skulle inte bli förvånad om du klarar dig med din nuvarande pump+radiator även om du köper 2st 460 block.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

jo det föstår jag! men cpu-vga-vga blir rätt varmt, så att rek annat än separata loopar vore tjänstefel!

tror du tjänar mest på att ha tripleradden till gpuna! sen en single/dubbel till cpu/nb osv..

tänkte nog isf res-pump-rad-cpu-rad-vga-vga-
men kör nog två loopar endå:O

men två trippel raddar blir det.. skolan har redan beställt aluminium för 1200 spänn till mitt "lilla" sido projekt och jag hade tänkt 2 360 rad:ar i botten av chassit:)

EDIT: några tips på vilka fläktar bör jag köpa? scythe gentle typhoon?

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-