2TB hårddiskgräns på ASUS P5B Deluxe

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Hemma
Registrerad
Mar 2005

2TB hårddiskgräns på ASUS P5B Deluxe

Hej, för nuvarande har jag 1TB Samsung F3 och en Samsung Spinpoint 400 gb i min dator men jag har läst att moderkort med gamla BIOS klarar bara 2TB som mest och då undrar jag om det är att den inte klarar partitioner som är större än 2TB eller diskar som är större än 2TB.

Jag kör Windows 7 Ultimate 64bits och moderkortet är ASUS P5B Deluxe.

Funderar på att köpa två stycken Samsung F4 2TB då jag läste att Samsung kastar in handduken när det gäller hårddisk tillverkningen och sedan 2006 har jag alltid kört Samsung och tidigare Seagate men hade en massa problem med tre stycken diskar då två var otroligt långsamma och blev en massa klickljud hela tiden och en sprillans ny 320gb som det blev blåskärm då jag skulle formatera den. Efter dess har jag alltid kört Samsung då dem diskarna gick tio grader kallare än Seagate diskarna och var tysta.

I min stationära ska jag ha en F4 2TB, F3 1TB och i min Mede8er ska ha en 2TB.

Då är min fråga alltså om moderkortet klarar diskar som tillsammans är över 2TB eller det bara var så att den inte klarade diskar som var större än 2TB eller partitioner som var större än 2TB.

Visste inte riktigt om jag skulle lägga tråden i Lagring, Processorer, moderkort och minnen.

Om den har hamnat fel får gärna någon moderator flytta på tråden.

Är tacksam för svar.

M.V.H. Johan

EDIT: Någon moderator kan radera denna tråd. Skapade en tråd i Lagring istället.

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

*Tråd låst*
Korspostning.

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.