Permalänk
Medlem

Kan inte ändra min vcore i bios (amd)

Tjena som rubriken lyder, jag kan inte ändra min vcore i bios, texten är grå och går inte att ändra på.
Det är ingen OEM dator utan delarna är separat köpta från komplett. Sökte runt i forumet men hittade inte riktigt det jag sökte. Och jag äre ute efter att överklocka processorn men kan inte ändra vcoren så hjälp sökes!

Min budget låda.
AMD athlone II x2 250
MSI GF615M-P33
4 gig ram 1333mhz
Sapphire 5770 vapor-x
500 watts agg.

mvh

Permalänk
Avstängd

Eh! du får vad du betalar för?

ett kort för 373 kr är nog inget OC kort och det funktionen finns då inte på kortet.
Du får köpa dej ett nytt kort för att kunna klocka prollen mannen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypotes:

Tjena som rubriken lyder, jag kan inte ändra min vcore i bios, texten är grå och går inte att ändra på.
Det är ingen OEM dator utan delarna är separat köpta från komplett. Sökte runt i forumet men hittade inte riktigt det jag sökte. Och jag äre ute efter att överklocka processorn men kan inte ändra vcoren så hjälp sökes!

Min budget låda.
AMD athlone II x2 250
MSI GF615M-P33
4 gig ram 1333mhz
Sapphire 5770 vapor-x
500 watts agg.

mvh

Har nästan likadan rigg men har ett 8800GTS grafikkort och 400W nätagg.
Förvisso så blir nästan hela datorn utbytt idag, däribland moderkort för att jag ska kunna klocka och ändra Vcore.
Det MSI kortet är ett "budget" kort och rent värdelöst
Det ända som finns är om du söker på google och kanske hitta något program som kan ändra Vcore eller "låsa upp" den så du har möjlighet att ändra i Bios.
Men å andra sidan så rekomenderar jag ett mytt moderkort!

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5