Permalänk
Medlem

Two Gients

Hej så ja har bestämt mej för att införskaffa en utav dessa två monster.
Jag har ganska svårt för att bestämma mej för vilken då jag har kollat massa reviws vilekn som kyler bäst etc..

Alla värkar komma fram med lite olika resultat, overclock3d.net påstår att silverarrow inte gör ett lika bra jobb som Noctuad14.. / The challenger is looking the fresher of the two as we head into Round Three, although the Noctua has been landing some telling blows too.

With 1.45v on the Core i7-950 to achieve 4.4 GHz the Noctua keeps everything cool as before but the Thermalright Silver Arrow hit 100°C after only 15 minutes of Prime and so the test was halted to save damage to the chip. Naturally this counts as a fail.
http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/thermalright...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
å andra sidan så har xbitlabs.com gjort lite tester där dom påstår något helt annat utifrån vad overclock3d.net kommit fram till.. (As we see, we managed to achieve the same CPU frequency in both coolers – 4488 MHz with identical Vcore setting of 1.46875 V. However, Thermalright Silver Arrow ensured slightly lower peak CPU temperature, than Noctua NH-D14. Anyway, both coolers are simply excellent, no doubt about that.).
http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/thermalright...

så till min förvirring vilken borda jag gå för om ja helt enkelt vill ha den bästa utav dessa två hjättar.

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Jag gillar overclock3d, men killen bakom sajten är ofta lite snabb i bedömningarna. Det kan vara så att han monterade Silver Arrow lite halvtaskigt eller så kanske han glömde att koppla in bägge fläktarna. Det verkar faktiskt väldigt underligt att Silver Arrow skulle ge upp det viset.

Enligt i princip alla andra tester så står de ungefär lika med en liten fördel till Silver Arrow. Jag vill påstå att du kommer att bli nöjd vare sig vilken av dem du väljer.

EDIT: Lika bra att nämna att jag hade en NH-D14 innan jag gick över till vattenkylning och jag var riktigt nöjd med den.

Permalänk
Medlem

Har ett vatten kylnings kitt med pump radiator cpu block tank å allt men fattas nipplar slangar o så. Blir nog rätt jobbigt fåin det i mitt r3.
Där utav vill ja haut det maximala utav en luft kylare.. Hraf skulle du vänligen kunna skicka länkar där du sätt silver arrow presestera bra vid höga spänningar/klocks tack

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Hej så ja har bestämt mej för att införskaffa en utav dessa två monster.
Jag har ganska svårt för att bestämma mej för vilken då jag har kollat massa reviws vilekn som kyler bäst etc..

Alla värkar komma fram med lite olika resultat, overclock3d.net påstår att silverarrow inte gör ett lika bra jobb som Noctuad14.. / The challenger is looking the fresher of the two as we head into Round Three, although the Noctua has been landing some telling blows too.

With 1.45v on the Core i7-950 to achieve 4.4 GHz the Noctua keeps everything cool as before but the Thermalright Silver Arrow hit 100°C after only 15 minutes of Prime and so the test was halted to save damage to the chip. Naturally this counts as a fail.
http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/thermalright...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
å andra sidan så har xbitlabs.com gjort lite tester där dom påstår något helt annat utifrån vad overclock3d.net kommit fram till.. (As we see, we managed to achieve the same CPU frequency in both coolers – 4488 MHz with identical Vcore setting of 1.46875 V. However, Thermalright Silver Arrow ensured slightly lower peak CPU temperature, than Noctua NH-D14. Anyway, both coolers are simply excellent, no doubt about that.).
http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/thermalright...

så till min förvirring vilken borda jag gå för om ja helt enkelt vill ha den bästa utav dessa två hjättar.

Har själv ett Silverarrow på ingång. Min tanke när jag beställde det var att det kyler lika bra -eller något bättre?- än Noctuan men med det stora pluset att det är tystare. Jag tror du kommer att bli toknöjd oavsett vilket du beställer.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 700 | Seasonic Focus+ 750W | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Intel Core i7-9700K | Corsair Hydro H150i PRO | Palit GeForce RTX™ 2080 Ti GamingPro OC | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB | Samsung 970 EVO 500GB | Windows 10 Home| Synology Diskstation 918+, 2 x Seagate IronWolf 8 TB