Permalänk
Medlem

nybörjare på överklockning.

Hej allihopa!:D
Hade tänkt mig börja med överklockning av processor, och kan lite grunder men alldeles för lite för att dra igång på egen hand!:P

Jag har en asus m2n68-am plus, och en amd athlon II x2 250 med stockkylare.

Går det ens att överklocka med det mobot?

min processor temp är c:a 26-30 grader i vila, och cirka 35-40 grader i load, behöver jag en bättre kylare?

All hjälp uppskattas, och fråga om det är nått jag missat:D

Tack på förhand!:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Det är bara att testa om det går, men det borde nog inte vara några problem. Du kommer nog inte kunna pressa upp cpu'n särskillt högt dock. Men som sagt, testa och se. Temperaturerna är inget problem än så länge.

Edit: Vet inte exakt vad rekommenderad maxtemp är på just din cpu, men på de allra flesta am3 cpu'erna är det 62C i alla fall, så försök att hålla dig under det.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Det är bara att testa om det går, men det borde nog inte vara några problem. Du kommer nog inte kunna pressa upp cpu'n särskillt högt dock. Men som sagt, testa och se. Temperaturerna är inget problem än så länge.

Edit: Vet inte exakt vad rekommenderad maxtemp är på just din cpu, men på de allra flesta am3 cpu'erna är det 62C i alla fall, så försök att hålla dig under det.

Hej

Kollade lite i bios och hade lite svårt att hitta där man överklockade.
Jag har en transformer 4 kylare som jag köpte med den gick inte in i chassit så kör endast på stockkylare:(

Jag försöker hålla mig under 62 grader:D

Funkar msi afterburner?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hej

Kollade lite i bios och hade lite svårt att hitta där man överklockade.
Jag har en transformer 4 kylare som jag köpte med den gick inte in i chassit så kör endast på stockkylare:(

Jag försöker hålla mig under 62 grader:D

Funkar msi afterburner?

Hittade lite bilder på ditt bios och det verkar som att det ska gå att överklocka i den.

Här är bilderna: http://www.motherboards-reviews.com/ASUS/socket_AM3/M2N68-AM_...

Du kan ju kolla runt och se om du hittar sidorna som motherboards-reviews kallar overclocking.

Msi Afterburner är till för att överklocka grafikkort, inte processor
Lycka till förresten

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Hej

Kollade lite i bios och hade lite svårt att hitta där man överklockade.
Jag har en transformer 4 kylare som jag köpte med den gick inte in i chassit så kör endast på stockkylare:(

Jag försöker hålla mig under 62 grader:D

Funkar msi afterburner?

MSI Afterburner överklockar man grafikkort med. Föreslår att du googlar runt lite eller kollar guider hur man överklockar. Processorer, minnen etc klockar man i BIOS. Du ska höja FSB och multipliern (stavning? xD) som du hittar någonstans, det är inte så svårt att hitta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Hittade lite bilder på ditt bios och det verkar som att det ska gå att överklocka i den.

Här är bilderna: http://www.motherboards-reviews.com/ASUS/socket_AM3/M2N68-AM_...

Du kan ju kolla runt och se om du hittar sidorna som motherboards-reviews kallar overclocking.

Msi Afterburner är till för att överklocka grafikkort, inte processor
Lycka till förresten

Skrivet av PhenPhantom:

MSI Afterburner överklockar man grafikkort med. Föreslår att du googlar runt lite eller kollar guider hur man överklockar. Processorer, minnen etc klockar man i BIOS. Du ska höja FSB och multipliern (stavning? xD) som du hittar någonstans, det är inte så svårt att hitta.

Tack för svar!:D

Kollade lite i msi afterburner och hittade bara för grafikkort, så det var ju inte konstigt:P

Ska kolla bilderna lite där och se vart jag ska gå in:D

Tänkte även senare överklocka mitt grafikkort, men väntar med det då jag haft det i 120 grader...

Riktigt stort tack för hjälpen!:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Tänkte även senare överklocka mitt grafikkort, men väntar med det då jag haft det i 120 grader..

Det är alldeles för högt, under 100C brukar rekommenderas. Vad har du för chassi och hur många fläktar har du i det? Och vad är det för grafikkort?

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Det är alldeles för högt, under 100C brukar rekommenderas. Vad har du för chassi och hur många fläktar har du i det? Och vad är det för grafikkort?

tjena
Hade det i mitt gamla chassi, vet dock inte vad det hette:P
Men grafikkortet har en fläktlös kylning och det är ett asus 8600 gt 512 mb.

Har ett problem, testade " overklock profile 7% " eller hur det hette, och bootade
sedan om, nu startar datorn men utan bild... helt svart på skärmen.
Har du nån idé vad det kan vara?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

tjena
Hade det i mitt gamla chassi, vet dock inte vad det hette:P
Men grafikkortet har en fläktlös kylning och det är ett asus 8600 gt 512 mb.

Har ett problem, testade " overklock profile 7% " eller hur det hette, och bootade
sedan om, nu startar datorn men utan bild... helt svart på skärmen.
Har du nån idé vad det kan vara?

Jag har inte så mycket erfarenhet av grafikkortsöverklockning, har inte pysslat med det så länge. Vet inte vad det kan bero på riktigt. Men skriv vilket program du använde och om det finns nån mer info som kan vara användbar så kanske nån som är mer kunning på området kan svara på det.

Ett tips är att söka lite på forumet också, har för mig att jag har sett några trådar om ungefär samma problem.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Jag har inte så mycket erfarenhet av grafikkortsöverklockning, har inte pysslat med det så länge. Vet inte vad det kan bero på riktigt. Men skriv vilket program du använde och om det finns nån mer info som kan vara användbar så kanske nån som är mer kunning på området kan svara på det.

Ett tips är att söka lite på forumet också, har för mig att jag har sett några trådar om ungefär samma problem.

Jag har inte överklockat grafikkortet utan processorn, ska den ladda eller nått när man startar om den?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Jag har inte överklockat grafikkortet utan processorn, ska den ladda eller nått när man startar om den?

Kan man clear bios?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Jag har inte överklockat grafikkortet utan processorn, ska den ladda eller nått när man startar om den?

Kan man clear bios?

Jaha men då kan du "cleara" cmos, det brukar sitta en jumper någonstans på moderkortet. Kolla i manualen för att se exakt hur du ska göra.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Jaha men då kan du "cleara" cmos, det brukar sitta en jumper någonstans på moderkortet. Kolla i manualen för att se exakt hur du ska göra.

Ursäkta för en dum fråga...
Funkar det isåfall, och kommer nått påverkas när man gör det?:D

Ska leta upp manualen

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Jaha men då kan du "cleara" cmos, det brukar sitta en jumper någonstans på moderkortet. Kolla i manualen för att se exakt hur du ska göra.

Tjena

Clearade cmos nu och den startar som vanligt igen:D

Ska läsa på lite mer innan jag testar att överklocka igen:D

Har nått nått bra tips på vad man ska ställa allt på?:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Tjena

Clearade cmos nu och den startar som vanligt igen:D

Ska läsa på lite mer innan jag testar att överklocka igen:D

Har nått nått bra tips på vad man ska ställa allt på?:D

Fint
Mitt tips är att googla fram nån guide att utgå ifrån. Och ta det lugnt. Små ändringar, boota och se så allt funkar och kolla temps, stresstesta etc. Repetera.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Fint
Mitt tips är att googla fram nån guide att utgå ifrån. Och ta det lugnt. Små ändringar, boota och se så allt funkar och kolla temps, stresstesta etc. Repetera.

Okej tack för tipset:D

Ska söka lite imorgon och se om jag hittar någon guide:D

Tack för all hjälp!

Hade fint!:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hej allihopa!:D
Hade tänkt mig börja med överklockning av processor, och kan lite grunder men alldeles för lite för att dra igång på egen hand!:P

Jag har en asus m2n68-am plus, och en amd athlon II x2 250 med stockkylare.

Går det ens att överklocka med det mobot?

min processor temp är c:a 26-30 grader i vila, och cirka 35-40 grader i load, behöver jag en bättre kylare?

All hjälp uppskattas, och fråga om det är nått jag missat:D

Tack på förhand!:D

Jag har likadan CPU som dig och du kan klocka den till max 3.6Ghz sen är den ostabil och stänger random av sig..
En ny kylare är rekomendation för AMD stock är inte bra!
3.0Ghz nästan ~28* och ska du klocka den till 3.3 - 3.4Ghz, den kommer ligga på ~36* i idle.
Köp ny kylare först, klocka sen!

Btw, vad du än gör så pilla inte på Vcore för då kommer du få behöva köpa en ny CPU. X2 250 är j*vligt känslig vid klockning!

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3r3xXx:

Jag har likadan CPU som dig och du kan klocka den till max 3.6Ghz sen är den ostabil och stänger random av sig..
En ny kylare är rekomendation för AMD stock är inte bra!
3.0Ghz nästan ~28* och ska du klocka den till 3.3 - 3.4Ghz, den kommer ligga på ~36* i idle.
Köp ny kylare först, klocka sen!

Btw, vad du än gör så pilla inte på Vcore för då kommer du få behöva köpa en ny CPU. X2 250 är j*vligt känslig vid klockning!

Okej, tack för tipset:D

Har du nån idé på vad man ska köpa för cpy kylare? kanske får vänta med den saken, men alltid bra att veta:D

Har du några mer bra tips?:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Okej, tack för tipset:D

Har du nån idé på vad man ska köpa för cpy kylare? kanske får vänta med den saken, men alltid bra att veta:D

Har du några mer bra tips?:D

Vad har du för chassi?
Lättare att rekomendera en kylare om man vet vad det är för chassi och storleksmässigt.

Som sagt, ändra aldrig Vcore nu när du har X2 250 endast FSB

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3r3xXx:

Vad har du för chassi?
Lättare att rekomendera en kylare om man vet vad det är för chassi och storleksmässigt.

Som sagt, ändra aldrig Vcore nu när du har X2 250 endast FSB

Hej

Jag har ett " in-win funqua " med en 22 cm fläkt på sidan:D
Har en transformer 4 fläkt men den tog i fläkten på sidan av chassit.
Länk:
http://www.ocmodshop.com/images/reviews/heatsinks/evercool_tr...

Har du någon idé på vad man kan ha?
Har inte så mycket pengar för tillfälligt, men köper en så fort jag kan ( student )

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hej

Jag har ett " in-win funqua " med en 22 cm fläkt på sidan:D
Har en transformer 4 fläkt men den tog i fläkten på sidan av chassit.
Länk:
http://www.ocmodshop.com/images/reviews/heatsinks/evercool_tr...

Har du någon idé på vad man kan ha?
Har inte så mycket pengar för tillfälligt, men köper en så fort jag kan ( student )

Jag har 3 st förslag på kylare

http://www.inet.se/artikel/6901310/antec-kuhler-h2o-620
Vattenkylning med slutet system, 120mm fläkt(1450-2000rpm).

http://www.inet.se/artikel/5321383/scythe-samurai-zz
Koppar rör med aluminiumflänsar, 92mm fläkt(2500rpm).

http://www.inet.se/artikel/6308719/noctua-nh-u9do
Koppar rör med aluminiumflänsar, 92mm fläkt(1000-1600rpm).

Jag har själv Antec kylaren och den är syverän, kör förvisso Push n Pull men den är ändå jäckligt bra!

Scythen vet jag inget om direkt, bara kommentarerna om den. Den verkar bra men för min del så tycker jag att den har för liten fläkt. Tycker att det ska vara minst 120mm fläkt men det är bara jag.

Noctua'n har jag aldrig testat men Noctua är Noctua! Känd för sina bra fläktar som flyttar mycket luft tilll en liten ljudnivå. Vet inte om du har ett speciellt "färgtema" i datorn som t.ex. blått/svart, rött/svart etc. etc. tanke på att Noctua'n har bruna fläktar. ^^
Men ska du bara klocka din CPU till 3.4 så räcker Noctuan mer än väl men är den lite högre i prisklass än vad du hade tänkt dig så är Scythen till 90% lika bra

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3r3xXx:

Jag har 3 st förslag på kylare

http://www.inet.se/artikel/6901310/antec-kuhler-h2o-620
Vattenkylning med slutet system, 120mm fläkt(1450-2000rpm).

http://www.inet.se/artikel/5321383/scythe-samurai-zz
Koppar rör med aluminiumflänsar, 92mm fläkt(2500rpm).

http://www.inet.se/artikel/6308719/noctua-nh-u9do
Koppar rör med aluminiumflänsar, 92mm fläkt(1000-1600rpm).

Jag har själv Antec kylaren och den är syverän, kör förvisso Push n Pull men den är ändå jäckligt bra!

Scythen vet jag inget om direkt, bara kommentarerna om den. Den verkar bra men för min del så tycker jag att den har för liten fläkt. Tycker att det ska vara minst 120mm fläkt men det är bara jag.

Noctua'n har jag aldrig testat men Noctua är Noctua! Känd för sina bra fläktar som flyttar mycket luft tilll en liten ljudnivå. Vet inte om du har ett speciellt "färgtema" i datorn som t.ex. blått/svart, rött/svart etc. etc. tanke på att Noctua'n har bruna fläktar. ^^
Men ska du bara klocka din CPU till 3.4 så räcker Noctuan mer än väl men är den lite högre i prisklass än vad du hade tänkt dig så är Scythen till 90% lika bra

Hej, och tack för hjälpen:D

tror jag kör på den kylaren du har ( antec ), den värkar ta lite plats och det är ett stort plus för mig:D
Har sett att corsair har en liknande kylare, är dom lika bra eller är det bättre med antec?:D
har blå leds i datorn ( fläkten ), men det är inget direkt tema jag har, dock är nästan alla fläktar gröna ( utan leds )

Ska spara ihop till den fläkten innan jag börjar överklocka på riktigt, sedan drar jag nog upp den till 3,4 ghz max:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hej, och tack för hjälpen:D

tror jag kör på den kylaren du har ( antec ), den värkar ta lite plats och det är ett stort plus för mig:D
Har sett att corsair har en liknande kylare, är dom lika bra eller är det bättre med antec?:D
har blå leds i datorn ( fläkten ), men det är inget direkt tema jag har, dock är nästan alla fläktar gröna ( utan leds )

Ska spara ihop till den fläkten innan jag börjar överklocka på riktigt, sedan drar jag nog upp den till 3,4 ghz max:D

Den Antec kylaren har pumpen som en Corsair H70 och radiator som en Corsair H50 så på papper är Antec kylare likvärdig som en H50 men irl så tycker jag att Antec ligger snäppet vassare i kylning än H50'n. Antec kylaren är även billigare så, det avgjorde saken för mig!
Så ta Antec kylaren om du inte har mycket plats i chassit, den är även lätt att installera, ser snygg och är en syverän kylare till ett förmånligt pris

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3r3xXx:

Den Antec kylaren har pumpen som en Corsair H70 och radiator som en Corsair H50 så på papper är Antec kylare likvärdig som en H50 men irl så tycker jag att Antec ligger snäppet vassare i kylning än H50'n. Antec kylaren är även billigare så, det avgjorde saken för mig!
Så ta Antec kylaren om du inte har mycket plats i chassit, den är även lätt att installera, ser snygg och är en syverän kylare till ett förmånligt pris

Hej
Då är det avgjort, det blir nog en sån isåfall:D
är detta nått att ha?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580713

Tack för hjälpen:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hej
Då är det avgjort, det blir nog en sån isåfall:D
är detta nått att ha?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580713

Tack för hjälpen:)

Jag hade en sån innan Antec och den CoolIT var rent värdlös!
Skruvarna som sitter fast i pumpen är "fjädrade", man måste först trycka ner den mot CPU'n sen trycka ner dom 4:a skruvarna och det är troligt jobbigt! Satt men den i ca. 1timme innan jag fick fast den men det vara bara 3 st skruvar och den fjärde ville inte gå i för den satt snett när dom 3 andra var fastskruvade...

Så den är skit

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3r3xXx:

Jag hade en sån innan Antec och den CoolIT var rent värdlös!
Skruvarna som sitter fast i pumpen är "fjädrade", man måste först trycka ner den mot CPU'n sen trycka ner dom 4:a skruvarna och det är troligt jobbigt! Satt men den i ca. 1timme innan jag fick fast den men det vara bara 3 st skruvar och den fjärde ville inte gå i för den satt snett när dom 3 andra var fastskruvade...

Så den är skit

Okej en antec blir det, sen är det till att överklocka:P
Vad har du för temp på din 250 processor när den är överklockad?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Okej en antec blir det, sen är det till att överklocka:P
Vad har du för temp på din 250 processor när den är överklockad?

Den ligger på 22* i idle vid 3,51Ghz och i load ~38*

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3r3xXx:

Den ligger på 22* i idle vid 3,51Ghz och i load ~38*

Okej, det låter som bra temps, blir nog till att dra upp min till nått liknande:D
Tack för hjälpen:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Okej, det låter som bra temps, blir nog till att dra upp min till nått liknande:D
Tack för hjälpen:D

Lugnt

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5