Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Det var dumt att skriva så. Jag ville säga att man av allt att döma måste anpassa sig väldigt mycket till tjejan sin, då graviditeten är ett känsligt läge. Vad anpassningen går ut på vet jag inte, men jag gav några medvetet stereotypa uppslag.
Det var nog som sagt inte jättesnyggt kanske.

Lite Vet inte riktigt om det där med att anpassa sig mycket pga graviditet osv stämmer så bra men som sagt det är nog olika från fruntimmer till fruntimmer, finns ju kvinnor som aldrig ens vetat om att dom är gravida innan födsel så. Nej inte jättesnyggt att klumpa ihop på det viset men nu vet jag ju hur du menade

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninoquir:

Är det ett måste att gilla Lets dance om man är kvinna och 29 år gammal? Nu känner jag mig ännu mer onormal, jag hatar Lets dance och andra jävla skitsåpor som "tjejer" ska gilla. Snacka om trångsynthet att häva ur sig att tjejer är så eller gillar det osv, vi är inte individer tydligen utan precis likadana för att vi är kvinnor eller vadå?

Jag tror han menar väl: de "flesta" kvinnor/tjejer gillar ju Let's Dance, baka tårtor och ha tjejkvällar där man pratar vikt och choklad.:) Jag tror inte du är onormal, men jag misstänker att - och detta säger jag rent generellt nu - tjejer som finns på "typiska" killforum nog generellt sett är lite mindre tjejiga precis som det finns killar som hänger på tjejforum och är mindre killiga/macho.:)

Han sa att han medvetet tog till stereotyper och jag tror man måste göra det för att alla ska förstå. Man kan skriva en längre förklaring för att undvika stereotyper, men det är få som "orkar" läsa långa invecklade förklaringar på forum och då blir det i slutändan lättast att använda sig av schematiska stereotyper I guess.:)

My EnKrona!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!