Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Jag blir galen! phenom 2 550BE

Hej jag har nu lagt ner ungefär 12 timmar på att försöka hitta ett bios som gör att jag får alternativet "ec firmware selection" i bios (det som man ställer till hybrid).

För ett år sen ungefär hade jag ett bios som gav mig det alternativet, men jag ville inte låsa upp kärnorna då så updaterade BIOS till F7N som är det nyaste idag och alternativet är borta!
Hittar inget om detta på internet och hoppas någon här kan hjälpa mig.
Kommer inte ihåg vad jag hade för bios förra gången.

Jag vill låsa upp en core på processorn då en funkar och den andra är defekt, testat det när jag hade förra för bioset ett år sen.

MB;GA-m720-us3 rev1.0

Jag tror helt enkelt gigabyte tagit bort det valet med nya bios, typ nån microkod läste jag nånstans.

Testat BIOS
F2
F3
F3f
F4
F4f
F5
F5a
F5n
F6
F6f
F7N

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindesberg
Registrerad
Jun 2010

Delete?
Om du menade det.

Edit: Kan ha tolkat texten fel. Ska läsa om någon gång till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av kenix:

Delete?
Om du menade det.

Edit: Kan ha tolkat texten fel. Ska läsa om någon gång till.

Klart jag kommer in i BIOS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindesberg
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Ptah:

Klart jag kommer in i BIOS

haha, blev lite förvirad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2002

har också läst någonstans att dom tagit bort upplåsningsmöjlighet på vissa moderkort men aldrig hittat "fakta" eller bevis på det. bara o leta efter en gammal bios...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av Disney:

har också läst någonstans att dom tagit bort upplåsningsmöjlighet på vissa moderkort men aldrig hittat "fakta" eller bevis på det. bara o leta efter en gammal bios...

Inte helt säker men det verkar som att AMD har lagt in nån microkod som blockerar för att låsa upp processorerna, det har inte hjälpt för mig att ändra BIOS, skiten är inbränd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2002

tråkigt, själv kör jag min x2 550 @ x3... men kommer nog aldrig våga uppdatera min asus bios