Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2007

Bygga dator för skoj?

Jag är sjukt sugen på att bygga en dator från scratch. Kommer ihåg hur underbart det var när jag byggde min förra stationära... har pengarna men vettefan om jag kommer att ha tid att sitta vid datorn till hösten då jag ska plugga civilingenjör att sitta o lira. Vad tycker ni? Borde jag köpa delar för runt 8k och bygga eller vänta till hösten o se om jag får tid?

Låter kanske konstigt men jag blev så sjukt sugen när jag satt o kika lite i SpeedFan o lirade Operation Flashpoint.

Datorn jag har nu är en laptop jag köpte för 6000kr förra sommaren. Alltså inte världens beast...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003

Du verkar bara vara sugen på själva upplevelsen av att bygga en dator,så skit i det,det är trots allt sommar i stortsett och din så kallade ''dåliga' dator(Bärbara) duger väll gott och väll för att surfa och glo på porr.

Men
Roligare vore väll om du kunde ''hitta'' ett par ''Old School'' datorer P1'or eller liknande och bygga från scratch/modda sedan slaska in Win 95 eller liknande och spela Doom..Among others

//The Drunken Master Signing Out...

Motherboard:Asrock Z87 Extreme3
Cpu:Intel I5 4670K@4.3Ghz
Memory: Corsair XMS3 12Gig 1600Mhz
Gpu:Asus GTX 1060 3GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av _tekken_:

Du verkar bara vara sugen på själva upplevelsen av att bygga en dator,så skit i det,det är trots allt sommar i stortsett och din så kallade ''dåliga' dator(Bärbara) duger väll gott och väll för att surfa och glo på porr.

Men
Roligare vore väll om du kunde ''hitta'' ett par ''Old School'' datorer P1'or eller liknande och bygga från scratch/modda sedan slaska in Win 95 eller liknande och spela Doom..Among others

//The Drunken Master Signing Out...

Håller helt klart med föregående talare.

Fixa nå gamla saker och bygg/modda osv och upplev lite nostalgi! Mycket mysigt helg underhållning lovas.

^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Gör det till en utmaning!

Leta runt i byhålans soprum efter gamla datorkomponenter och se om du får ihop något. Sluta inte förrän du har lyckats. Blogga om det och framförallt, posta om det här.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:s
Registrerad
Jun 2005

Köp nytt chassi o satsa på tyst kylning eller någon modd eller liknande.

Dumt o köpa ny dator till sommaren om du inte ska använda den så mycket för då ångrar du dig när du hittar mycket bättre delare för lägre pris ett litet tag senare.

4770K/12gb ram/2 gtx titan-SLI/1000w newton r3/Acer XB270HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Nov 2002

Bygg åt en polare?

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2007

Jag tycker du ska bygga en ifall du VILL ha en dator, men mera skeptisk till att bygga för byggandets skull. Har du ingen dator kan det väl vara nyttigt att ha en även om du ska plugga, man kan göra mycket mera en bara spela ^^

/Mr. Snark

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2004

Bara för man pluggar betyder ju inte det att man måste sluta med gaming

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!