Permalänk
Medlem

AC till rummet

Sommaren närmar sig med stora steg och för datorentusiaster med datorn i sovrummet kan det bli ett rent hellvete. Förra sommaren var det ofta över 30 grader i mitt rum och är därför lite frestad att köpa en portabel AC. Någon här som har någon direkt erfarenhet av att ha en AC för att kyla ett datorrum?
Mitt rum är ca 15m2 och jag har dotorn i sig och en 32" LCD som genererar värme.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Största problemet med portabla AC´s som jag ser det är att dom har en frånluftsslang som måste ledas ut ur rummet.

Det finns modeller som har en integrerad vattentank som värmen/energin hamnar i. Men dessa modeller är vad jag har erfarit svindyra.
Så dessvärre har jag i nuläget ingen produkt att tipsa om.

Permalänk
Medlem

har man fönster i rummet kan väl slanga ut det genom fönstret? fast då förlorar man väl lite av ACns effekt då de fungerar bäst i sluta utrymmen?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000