Bytte olika komponenter i datorn blev problem.

Permalänk
Medlem

Bytte olika komponenter i datorn blev problem.

Jag har alltså nyligen bytt mitt ram minne och hårddisk samt att jag har bytt operativsystem till w7 från XP , Jag använder min dator för att spela, Så jag vill att datorn ska fungera perfekt, Det har alltså börjat fps droppa och jag undrar vad felet kan vara.

moderkort : Gigabyte GA-73PVM-S2H
grafikkort : Sparkle Nvidia Geforce 9800 GT
ram : Corsair 4GB DDR2 XMS2 PC6400 800MHZ (2X2GB)
processor : Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7400 @2.80GHz
hårddisk : western digital CAVIAR GREEN 2TB SATA/300 64MB operativsystem : Windows 7 64bit
nätagg : Delta 300W
Jag har funderat om det kan vara så att mitt nätagg inte är tillräckligt bra för dessa komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senorita:

Jag har alltså nyligen bytt mitt ram minne och hårddisk samt att jag har bytt operativsystem till w7 från XP , Jag använder min dator för att spela, Så jag vill att datorn ska fungera perfekt, Det har alltså börjat fps droppa och jag undrar vad felet kan vara.

moderkort : Gigabyte GA-73PVM-S2H
grafikkort : Sparkle Nvidia Geforce 9800 GT
ram : Corsair 4GB DDR2 XMS2 PC6400 800MHZ (2X2GB)
processor : Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7400 @2.80GHz
hårddisk : western digital CAVIAR GREEN 2TB SATA/300 64MB operativsystem : Windows 7 64bit
nätagg : Delta 300W
Jag har funderat om det kan vara så att mitt nätagg inte är tillräckligt bra för dessa komponenter.

Ditt nätagg ser väldigt klent ut för dina komponenter. Har för mig 9800 är ganska strömhungrigt?

Det kan även vara grafiken som börjar ge sig.
Alt, nätagg

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Ditt nätagg ser väldigt klent ut för dina komponenter. Har för mig 9800 är ganska strömhungrigt?

Det kan även vara grafiken som börjar ge sig.
Alt, nätagg

Mvh

låter vettigt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vrf bytte du till xp?

Permalänk
Medlem

och som dom sa innan... är nog ditt nätagg som är en aning klen.. du skulle nog behöva ett typ 450w eller högre

Skrivet av Terihan:

Vrf bytte du till xp?

läs igen ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

och som dom sa innan... är nog ditt nätagg som är en aning klen.. du skulle nog behöva ett typ 450w eller högre

läs igen ^^

hehe bra att du andra de, nytt nätagg är nog rätt sak åt göra

Permalänk
Medlem

ok