Permalänk

Smörja in skinnsäten?

Tja.

Som topic.

Har halvskinn i bilen och de behöver smörjas in om det nu inte är för sent.
Vad för medel ska man ha och vad för grejor behöver man?

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bästa är nog att gå till renodlad läderaffär och få rätt smörja, sen ska man rengöra skinnet innan med rätt lädertvål. Har du ingen läderaffär i närheten så kan du nog hitta rätt saker på en möbelaffär. Som jag har förstått det så är det ganska viktigt att man vårdar läder med produkter som är anpassade efter lädertypen.

Permalänk
Medlem

Jag köpte på Volvo till min Volvo, minns inte priset. Det var ett kit med olika medel och trasa.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Denna kör vi på möblerna hemma, kanske funkar bra till bilen också

http://thehome.se/mer-pa-thehomese/mobelvard/leather-cleaning...

Permalänk
Medlem

Denna tråd brukar folk länka till, tyvärr är bilderna borta: http://www.pingens.se/forum/viewtopic.php?t=4&sid=0843980567d...

Annars så ska ph-neutral tvål funka, gärna med så lite parfym och skit som möjligt naturligtvis. Jag ska prova med eucerin-tvål och biltemas läderolja (hittade ingen bra handkräm).

Permalänk

Läder-tvål sen läder-olja, i den ordningen, var försiktig där det är perforerat, om det ät perforerat.

Finns för bilar.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Jag kör på Biltemas lädervårdsserie för mitt skinnställ, funkar kalas.

1. Läder-tvål + svamp (obs ej vass) skrubba upp ett skum (obs bara tvål, _inget_vatten)
2. Torka av med fuktig trasa
3.
Mörkt skinn: smörj med läderolja.
Ljust skinn: arbeta in läderbalsam (läderoljan kan göra att skinnet mörknar).
4. vänta någon dag.
5. torka bort överflödig olja.

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

Tycker nog att denna tråden är värd att länka till om det är lite sliten skinnklädsel med torrsprickor.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=46&t=45471

Leather-masters lädervårdskit är förresten samma som Volvos och även IKEAs

Visa signatur
Permalänk

Kör med Ikea's kitt i min v70 och det fungerar kanon bra. Som det nämns tidigare så är det samma som volvo säljer fast med annan etikett...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Får tacka så hemskt mycket för all info. nu har man lite nattläsning både för och nackdelar att man har halvskinn dock är väl mina rätt kassa antar jag. ska göra en ångtvätt på klädseln tänkte jag och försöka få bort massa skit.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag har använt Autoglyms Leather Cleaner och Leather Care produkter med gott resultat, först spruta ut sparsamt med cleaner, och sprid ut det med en trasa över alla läderytor, låt det gro en stund, ta sen en fuktad trasa och torka bort det. Sen tar man en trasa med Leather Care och gnider in detp å alla läderytor, sen då man gått över alla ytor tar man en torr trasa och torkar av de behandlade ytorna, ungefär som vax. Gör detta ett par gånger per år.

Visa signatur

Apple Macbook Pro