Dela rum med sitt syskon börjar bli irriterande, lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Tror inte att hans syster skulle uppskatta hans hjälp, kanske låter lite taskigt men jag skulle nog inte gilla att en 15-åring försöker läxa upp mig och det skulle inte hans syster heller göra. Det har inget egentligen med att du är 15 år att göra- finns ju 15 åringar som är mer mogna än 30 åringar men tror att bara faktum att du är rätt så ung gör att man skulle inte riktigt gilla det

Men saken kvarstår, gilla läget, han bor fortfarande hemma
Kan förstå att han inte gillar det alls. Men vill de inte ändra så får väll han ändra, han kan väll lägga sig på soffan, på så sätt störa mamman och systern så till slut så flyttar syrran ut eller så tar hon över soffan.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd

Vad säger din mor? Har du ingen far att flytta till?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crippa90:

Vad säger din mor? Har du ingen far att flytta till?

Schhh...inte ställa sådana frågor: eftersom TS inte nämnt fadern kan sådant vara känsligt.

Jag menar när inte en far nämns bör man inte fråga då det finns en anledning till att man "bara" tar upp vissa familjemedlemmar i en diskussion.:)

My EnKrona!^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacEnkronan:

Schhh...inte ställa sådana frågor: eftersom TS inte nämnt fadern kan sådant vara känsligt. Fadern kanske sitter på hem, är häktad i sin frånvaro, sitter på (rätts?)psykiatriska avdelningen, eller liknande...

Jag menar när inte en far nämns bör man inte fråga då det finns en anledning till att man "bara" tar upp vissa familjemedlemmar i en diskussion.:)

My EnKrona!^^

Men vafan, hur känsligt kan det vara när en anonym användare frågar på ett diskussionsforum om han inte har en farsa att flytta till? Och om det är så känsligt är det väl bara att han skriver nej.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crippa90:

Men vafan, hur känsligt kan det vara när en anonym användare frågar på ett diskussionsforum om han inte har en farsa att flytta till? Och om det är så känsligt är det väl bara att han skriver nej.

Du vet, takt och ton etc.:) Bara för att man är "anonym" kan man ju tänka på TS känslor, sätta sig in i hans situation.:)^^ Många anser man kan bete sig "friare" på internet men jag tycker man bör tänka efter en gång till i alla fall.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Schhh...inte ställa sådana frågor: eftersom TS inte nämnt fadern kan sådant vara känsligt. Fadern kanske sitter på hem, är häktad i sin frånvaro, sitter på (rätts?)psykiatriska avdelningen, eller liknande...

Jag menar när inte en far nämns bör man inte fråga då det finns en anledning till att man "bara" tar upp vissa familjemedlemmar i en diskussion.:)

My EnKrona!^^

Då tkr jag det är mer oförskämt att skriva sådana saker du skriver. Den andra snubben fråga bara om det inte finns möjlighet till att flytta in till far hans - vart fan får du såna slutsatser som att han sitter häktad ifrån? Tänk lite innan du skriver!

Skrivet av MacEnkronan:

Du vet, takt och ton etc.:) Bara för att man är "anonym" kan man ju tänka på TS känslor, sätta sig in i hans situation.:)^^ Många anser man kan bete sig "friare" på internet men jag tycker man bör tänka efter en gång till i alla fall.:)

Försök följa ditt eget råd...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Redigerade bort det tidigare skrivna, så här i eftertankens kranka blekhet.:) Tack scienta.:) Råkade skriva lite för snabbt.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Vad säger din mor? Har du ingen far att flytta till?

min pappa finns inte med mera i bilden, han är så gott som död för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Redigerade bort det tidigare skrivna, så här i eftertankens kranka blekhet.:) Tack scienta.:) Råkade skriva lite för snabbt.^^

Förlåt om jag verkade barsk, men tkr det lät lite illa.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Förlåt om jag verkade barsk, men tkr det lät lite illa.

Lugnt.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Du vet, takt och ton etc.:) Bara för att man är "anonym" kan man ju tänka på TS känslor, sätta sig in i hans situation.:)^^ Många anser man kan bete sig "friare" på internet men jag tycker man bör tänka efter en gång till i alla fall.:)

Och jag har en fobi för när smileys används för mycket, så då får jag väl be dig sluta upp med att använda det också då eller?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

liten update
Syrran flyttade ut i vardagsrummet så jag fick rummet för mig själv
nu är det soffa,hemmabio,42" LED tv och en soffa på G som får ta hennes plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghettosmurfen95:

liten update
Syrran flyttade ut i vardagsrummet så jag fick rummet för mig själv
nu är det soffa,hemmabio,42" LED tv och en soffa på G som får ta hennes plats

Nu vet jag inte hur gammal Ghettosmurfen95 ( Kanske 16,17 ? ), men om du väntar några år kan så kan du ju alltid flytta till egen lya med allt vad det innebär. Få bestämma själv hur du vill ha det.

Det är alltid befrivande att själv ha ett boende som man får bestämma över. Slippa höra föräldrarnas tjat om ditten och datten.

Det är lite som det här som man när väl tar sitt körkort, man har aldrig känt sig så fri någongång.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10