Hur blir "man" en lyckligare person?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

'"I'm not happy. I'm not happy." Nobody's happy, ok!? Happiness comes in small doses folks. It's a cigarette, or a chocolate cookie, or a five second orgasm. That's it, ok! You cum, you eat the cookie, you smoke the butt, you go to sleep, you get up in the morning and go to fucking work, ok!? That is it! End of fucking list!'

-Dennis Leary

Trodde först att det var Arnold
Själv brukar jag kolla på roliga youtube klipp när allt är tråkigt

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

För att bli lycklig måste man börja tänka och inte ta saker för givet. Att lyckas se och glädjas åt det man har.
Mer än så behövs inte sägas och ja, det är svårt men ingen möjlighet.
Att köpa en resa för 2 till spanien gör ingen lycklig, knappt för stunden ens. Att ratta en härlig bil gör ingen lycklig som någon skrev.
Vinna en miljon gör ingen lycklig (finns forskning i detta)
Att vi inte har ständig värk, friska, kan göra, har jobb, boende tex bara dessa tankar som oftast tas för givet tänkts inte på.
Finns folk i afrika som inte har något knappt en skyffel att sova i eller mat som är lyckliga.

Det gäller nog att sköta det viktigaste vi har, din kropp och hälsa vilket skapar förutsättning för ett inre välbefinnande. Har vi inget välbefinnande utan faller i depression har man mycket svårt att känna sig lycklig.
Så enkla saker som att ge ett leende till någon och få ett tillbaks är ett mycket lätt sätt att känna glädje och dela med sig till dom som letar lycka. Alla letar väl efter någon sorts lycka.
Glädje är trots allt en väg mot lycka.

EDIt* hitta en artikel http://www.realtid.se/ArticlePages/200812/15/20081215174056_R...

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bud_bundy:

Mina tips för ett lyckligare liv.

1: Säg upp vänskapen med ens gamla vänner.
2: Ring rätt så ofta till ens gamla vänner enbart för att berätta hur mycket man hatar dem, precis som med flickvänner, behöver ens gamla vänner bli påminda om hur man känner för dem. (man kan aldrig tala om ens känslor för någon för ofta)
3: Skaffa nya vänner, då med personer som har samma hobby/livsfilosofi som en själv.
4: Ut och ha roligt, skit i allt vad ansvar heter. Gör det som man tycker är roligt.

Det här måste vara bland det dummaste jag har hört.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

För att bli lycklig måste man börja tänka och inte ta saker för givet. Att lyckas se och glädjas åt det man har.
Mer än så behövs inte sägas och ja, det är svårt men ingen möjlighet.
Att köpa en resa för 2 till spanien gör ingen lycklig, knappt för stunden ens. Att ratta en härlig bil gör ingen lycklig som någon skrev.
Vinna en miljon gör ingen lycklig (finns forskning i detta)
Att vi inte har ständig värk, friska, kan göra, har jobb, boende tex bara dessa tankar som oftast tas för givet tänkts inte på.
Finns folk i afrika som inte har något knappt en skyffel att sova i eller mat som är lyckliga.

Det gäller nog att sköta det viktigaste vi har, din kropp och hälsa vilket skapar förutsättning för ett inre välbefinnande. Har vi inget välbefinnande utan faller i depression har man mycket svårt att känna sig lycklig.
Så enkla saker som att ge ett leende till någon och få ett tillbaks är ett mycket lätt sätt att känna glädje och dela med sig till dom som letar lycka. Alla letar väl efter någon sorts lycka.
Glädje är trots allt en väg mot lycka.

EDIt* hitta en artikel http://www.realtid.se/ArticlePages/200812/15/20081215174056_R...

Jag skulle bli lycklig om jag vann några miljoner. Pengar är trots allt vägen till frihet. Man kan inte säga att ingen blir lycklig av pengar, snabba bilar, bungyjump etc. Vissa blir det och vissa inte. Finns knappast en specifik regel för vad precis alla blir lyckliga av.

Sen beror det också hur man definierar lycka. Tror inte alla definierar det på samma sätt. Personer som bor i Afrika utan pengar som är lyckliga är förmodligen det för att dom har lägre krav. Vi som bor i Sverige och har en fast stabil inkomst, fin lägenhet, bil osv osv ställer ju högre krav på lycka också förmodligen.

Sen finns det personer som inte bryr sig om materiella ting också. Men då kanske dom blir lyckliga av en resa eller dylikt istället.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Jag försöker inte direkt uppnå lycka på något speciellt sätt. Försöker jag att satsa hårt på att bli lycklig så kommer jag bara att bli olycklig när livet väl återgår till mediokritet igen. Hellre en konstant än en oscillerande lycka. Jag gör de saker jag anser vara bra, roliga och/eller viktiga utan någon vidare djupare reflektion över huruvida jag blir lyckligare av det eller inte.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att längtan efter något i framtiden är viktigt om man vill hålla sig lycklig.
Att tycka att det inte finns något i framtiden att se fram emot kan göra vem som helst deppad.

Det behöver inte röra sig om så enormt livsavgörande saker. Det kan räcka med en kommande datoruppgradering, kanske en ny bil, nya kläder, kanske möjligheten att träffa en ny tjej osv beroende på vad man nu föredrar.

För egen del påverkas jag väldigt mycket av solen och värmen. Är alltid lite smådeppad under vintern, men känner så här års att jag fylls av energi och kanske tom lycka.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Musikälskare

Vänner gör mig lycklig samt mina hobbies (Foto, datorer, kodning, trummor)

Jag tror ju mer man försöker hitta lycka desto svårare är det, lev i nuet är mitt tips för livet är så kort

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Testat att sluta tänka?

att sluta tänka ger en lycka!

Visa signatur

Cherish your life...

Permalänk

Som sagt, sluta tänk och gör det du tycker är kul istället. Jag ser ingen poäng med att följa ett slags svensson-liv som så många andra verkar eftersträva varesig dom faktiskt vill eller ej. Typ skaffa familj, villa, volvo, öla på fredagar, slicka röv på jobbet, resa till thailand en gång om året, pensionspara, skämma bort hjärnan med Apple-produkter, och ligga bort halva livet i soffan framför kvällsnyheterna och dåliga serier. Det känns lika tragiskt varje gång att kika in på facebook och se hur många bekanta det är som lever detta meningslösa liv, varav hälften till och med ständigt skriver om hur tråkigt och jobbigt dom har det. What's the point liksom?

Personligen älskar jag iaf att skapa och lära mig saker. Det kan handla om i princip vad som helst, byggen, spel, teckningar, digital konst, inredning, film, musik, etc. Kreativitet är det som ger mig glädje då jag har ett oändligt begär av att lära mig och mer eller mindre bemästra allt. Särskillt kul är det när det handlar om något som även uppskattas och används av andra. Man känner då att man lämnar något efter sig, som kanske kan glädja och inspirera folk under en lång tid framåt. Jag låter ingen och inget komma ivägen för detta, utan de enda jag släpper in i mitt liv är de som delar mitt engagemang och intressen. Allt annat är bara tillfälliga hinder som jag hellre ignorerar/tar mig runt än att stå ut/pina igenom.

Kort sagt så tycker jag att lycka handlar om att göra det man vill och tycker är kul. Exakt vad det handlar om är olika för alla, men man finner det inte genom att följa något slags uråldrigt mönster eller andras förväntningar och drömmar. Det värsta tänkbara slutet på livet vore ett "Grattis, du har gjort din plikt som människa. Ditt arv är 3 stökiga ungar, ett bostads-lån och några skrynkliga kvitton från lokala krogen".

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga drömmande och förväntande är vad som gör mig lycklig, att inte sträva efter något mer skulle göra mig extremt olycklig. Införskaffande av prylar gör mig inte lycklig, men att sitta o 2-3 månader och leta efter precis vad jag vill ha, läsa olika tester och hitta olika konfigurationer osv gör mig extremt lycklig. Samma anledning som jag spelar på Lotto, jag tror inte att jag kommer att vara världens lyckligaste människa om jag vunnit 100 miljoner på Lotto, min lyckonivå förblir nog densamma. Däremot gör en köpt lott det möjligt för mig att tänka "Vad skulle jag göra om jag vann pengarna?", även om det inte är vad jag faktiskt skulle göra så anser jag att människor behöver kunna vara drömmande, om inte annat håller det hoppet levande.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

livet suger sen där man, när man lärt sig det och den djupa innebörden av det fört DÅ och endast DÅ kan man hitta sann lycka!

många köper sig temporär lycka genom tex saker, andra genom kärlek eller sex. vissa gör våghalsiga saker för kicken osv.

jag tror att man måste vara mångsidig och göra lite olika saker och pröva något nytt ibland, men mest så ska man nog inte jaga lyckan. den kommer till dig när du minst anar det.
alla springer runt och ska vara så lyckliga och alltid ha så roligt och alltid berätta om hur lyckliga dom är. sådana personer är nog mest olyckliga av oss alla.

så vad har vi lärt oss...ja livet suger men det suger nog mer om man bor i ett fattigt land i afrika och jobbar 24 timmar i en mörk kol gruva...
man vänjer sig och anpassar sig för snabbt till saker, önskar jag vore den där hunden som springer efter sin pinne gång på gång och tycker det är lika roligt varje gång.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.