Ska man ta bort plasten som sitter på bakplattan på corsair h60?

Permalänk

Ska man ta bort plasten som sitter på bakplattan på corsair h60?

Ska man ta bort plasten från plattan som man fäster på baksidan av moderkortet när man monterar Corsair h60?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NikeSlicee:

Ska man ta bort plasten från plattan som man fäster på baksidan av moderkortet när man monterar Corsair h60?

Om det är som på H50 (vilket jag förmodar) så är det klister innanför plasten. Tar du bort den blir det lättare att montera då du inte behöver hålla plattan på plats. Å andra sidan blir det inte roligt att få bort alla limrester om du ska byta kylare någon gång.

Jag körde med plasten kvar när jag hade min H50.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

http://www.corsair.com/applicationnote/H60_Intel

Citat:

The back plate has a plastic covering for insulation, and 4 adjustable threaded nuts. Adjust these 4 threaded nuts to fit the hole pattern of the motherboard used. Apply the back plate to the back of the motherboard as shown with insulated side against the back of the motherboard and with the extruded portion of the nut through the holes in the motherboard.

vad jag förstår av det där så är plasten på backplaten till för att isolera, så att det inte börjar fara ström mellan 2 st komponenter/ledningar som råkar nudda backplaten.

det måste ju stått i bruksanvisningarna också tycker man.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |