I5 2500K + Corsair H60. Vad kan man förvänta sig?

Permalänk
Medlem

I5 2500K + Corsair H60. Vad kan man förvänta sig?

Sitter här och inväntar mig min I5 2500K & H60 hur långt bör jag komma på klockningen med denna setup? Får dock inte grejerna förrens i morgon, men hade vart kul med en uppskattning. Valde H60 över Hyper 212 pga utrymmet man sparar. Allt kommer sitta i ett Corsair 650D så hoppas på bra temp.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Sitter här och inväntar mig min I5 2500K & H60 hur långt bör jag komma på klockningen med denna setup? Får dock inte grejerna förrens i morgon, men hade vart kul med en uppskattning. Valde H60 över Hyper 212 pga utrymmet man sparar. Allt kommer sitta i ett Corsair 650D så hoppas på bra temp.

Har en i7 2600K med H60 i ett Antech Twelvehundred v3 chassi. Klockad till 4,6GHz så ligger tempen runt 60-63 grader med alla fyra kärnor fullt belastade. Drar jag upp den till 4,8 så springer tempen iväg till över 70 grader så jag nöjde mig med 4,6.

i5 blir nog inte riktigt lika varm så det är möjligt du kan dra upp den något mer.

Kylaren är tyst utan belastning men vid belastning så går fläkten upp en hel del och pumpen knorrar lite, men inte mer än vad jag kan leva med.

MVH
Marcus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killersigge:

Har en i7 2600K med H60 i ett Antech Twelvehundred v3 chassi. Klockad till 4,6GHz så ligger tempen runt 60-63 grader med alla fyra kärnor fullt belastade. Drar jag upp den till 4,8 så springer tempen iväg till över 70 grader så jag nöjde mig med 4,6.

Måste ha dragit upp lite v-core antar jag

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Låter bra, gillar verkligen denna sort kylare, spar så enormt mycket plats i chassit.

Körde på med Artic Silver 5. Kommer dock inte få igång datorn förens på Tisdag då grafikkort kommer och en lagrings disk, ser ut som jag får köra med den någon vecka. SSD:en ser ut att dröja 2 veckor. Har aldrig tänkt på detta förut men är det någon fara att låta pastan stå ett tag utan användning efter applicering?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE