Hitta ett alternativ till plånbok - Metal etui

Permalänk
Medlem

Hitta ett alternativ till plånbok - Metal etui

Någon som vet var man kan hitta billiga metal etuier på nätet ?

Är verkligen högtid att se mig efter något nytt att ha körkort & kontokort i. Funderade väl på om man skulle se om man hitta någon ny plånbok. Men då jag knappt längre använder mig utav kontanter, så känns ju en plånbok lite onödig.

Så varför inte ta och testa en etui istället. Får jag bara plats med körkort,kontokort och några andra medlemskort så är jag nöjd. Så är det någon som vet var man kan hitta prisvänliga etuier på nätet ?

Hellst så ska dom vara ograverade, eller inte ha några mönster. Utan jag vill att den ska vara ren och blank i ytan.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

jag använder själv denna http://www.guapo.se/product.html/troika-card-case-goldfish?ca...
är helnöjd med den, har 7kort i och sedlar på sedelklämman (om jag inte är pank då är det inga sedlar där). Den är ju nu inte i metall som du ville ha men det kan vara ett alternativ.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Där har vi ju något som jag är ute efter. Perfekt.
Tack så mycket.

MIFFo_BEast: Den modellen har jag faktiskt inte sett tidigare. Det kan ju vara ett alt.
Tack för tipset.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den andra, 6353 var riktigt snygg.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

jag använder själv denna http://www.guapo.se/product.html/troika-card-case-goldfish?ca...
är helnöjd med den, har 7kort i och sedlar på sedelklämman (om jag inte är pank då är det inga sedlar där). Den är ju nu inte i metall som du ville ha men det kan vara ett alternativ.

Ser ut som en fiffig liten sak.

Men hur får korten plats? På bilderna ser jag två kort. Var placerar du de fem övriga?

Visa signatur

---

Permalänk

Det är bara att klämma in, sen på översidan vart jacket sitter är det ju kortplatser också.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd

Lite "varning" på den modellen då asken bara är en ask där korten skramlar omkring löst inne i boxen. Jag tyckte inte det var så praktiskt. Har fått en sådan sak i present: aldrig använd.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Lite "varning" på den modellen då asken bara är en ask där korten skramlar omkring löst inne i boxen. Jag tyckte inte det var så praktiskt. Har fått en sådan sak i present: aldrig använd.:P

Ska ta och dra in till Clas Ohlson i veckan och se hur den ser ut i verkligen. Är det något att ha så slår jag till. Annars så får jag leta vidare.

Ska väl kanske oxå inflika att jag har inga som hellst problem med att korten flackar omkring i "asken". Är bara ute efter att ha någonting att förvara körkortet och konto korten i.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Att korten flackar omkring löses ju enkelt med en bit papper som man viker och klämmer fast korten med, kvitto seldar eller annan bit papper. Har kört med ett metalletui i ett antal år och skulle inte kunna tänka mig att använda plånbok igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

jag använder själv denna http://www.guapo.se/product.html/troika-card-case-goldfish?ca...
är helnöjd med den, har 7kort i och sedlar på sedelklämman (om jag inte är pank då är det inga sedlar där). Den är ju nu inte i metall som du ville ha men det kan vara ett alternativ.

Sett flera som har den.
Riktigt snygg, var tvungen att beställa en själv nu

Smidigt som satan också med facket på ovansidan. Perfekt för SL-kort eller liknande.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |