Vattenkylning - h70 + custom RAM & GPU vs full custom

Permalänk

Vattenkylning - h70 + custom RAM & GPU vs full custom

vad tycker ni?

Ska kyla och överklocka i5 2500k, 580 och 2x4gb vengeance.
om jag tar h70 + custom kommer jag ha 120.1 och 120.3 totalt
full custom = bara 120.3.

och jag tar h70 får då CPUt en 120.1 helt för sig själv och det lämnar utrymme för ett till 580 i framtiden.
full custom fördelarna är ju att det kommer bli snyggare och att man bara har 1 loop men blir mindre radiator/block.

detta ska då vara i en 800d

Permalänk
Medlem

Det går ju att ha en 120.1 radiator baktill och en 120.3 i toppen, och ev. en 120 undertill vid nätagget. Tycker att du borde köra custom även på cpu:n då färdiga vattensystem låter lite mer (vad jag har hört iaf.)

Permalänk
Medlem

Custom all the way, du kommer bara ångra dig om du köper "lite" riktig vattenkylning. Köp en 360 rad o sätt i toppen och köp en 120 rad o sätt i bak så har du hela systemet med cpu, gpu o allt va du vill ha.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

okej tack för svar, kör custom

Permalänk

eh tänkte bara fråga direkt, jag tvekar lite mellan tygon och pvc... tygon ska då vara bättre men är också c.a. 3 gr dyrare...

hur mycket slang kommer jag behöva för res ---> pump ---> GPU ---> CPU ---> RAD ---> (RAD) ----> res

räcker 2m tygon för 262 elr behöver jag tre meter? isf tar jag väl pvc...

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra runt 3meter för att vara säker. Men jag har mest byggt E-ATX storlek, blir säkert runt 2-2.5 meter för vanligt ATX. Tänk bara på att det inte är speciellt kul när slangen tar slut eller du råkar hugga av slangen på fel ställe eller kanske vill dra om en av slangarna på annat sätt. Då sitter du med ett halvklart system som inte går att göra speciellt mycket med.

Tips till nästa gång: bumpa inte din egen tråd. Vänta tålmodigt på svar. Vi sitter inte alla och spammar på uppdateringsknappen i väntan på din tråd. De flesta loggar in någon gång per dag och scannar igenom dagens trådar. De flesta som capsar, spammar, skriver något som inte går att förstå eller något liknande missar ofta de bästa svaren då forumrävarna inte orkar bry sig om att hjälpa de.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk

jo, jag förstår det... men ska nämligen beställa nu så....

så 2m är inte nog? intressant Oo, 2m blir liksom ett helt varv runt ramen av 800d, och man bygger ju inte där, så enligt mitt n00b tänkande skulle jag säga att man behöver c.a. 1.5m, men där ser man Oo

Permalänk
Medlem

Ta tre meter, första gången jag byggde vattenkylning gick det åt ca. 2,3m. Sen så kan jag rekommendera att köpa färgad slang. Jag hade transparent förut men den blev vitgrummlig efter ett tag. Har sett flera tester (med bla. Tygon) och alla blev missfärgade efter ett tag. Och kompressionsnipplar är att föredra (Jag hade ihjäl mobo+cpu+minne då jag körde med vanliga nipplar).

Permalänk

tack för tipset :D, då är det ju bättre att gå med 3.3m 1/2 PVC sladd då.