Behöver hjälp med ett problem som uppstår då och då

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jun 2010

Behöver hjälp med ett problem som uppstår då och då

Jag ber om ursäkt då jag troligtvis lagt upp denna tråd på fel ställe men jag kunde inte finna var den var passande, men i alla fall så har jag ett problem som jag gärna skulle vilja ha hjälp med!

Jag spelar inte vidare krävande spel och har en dator som mer än väl ska klara av dessa, har haft datorn i ett år snart och det är den senaste veckan problemet uppstått. Jag spelar en liten stund innan det börjar och, det börjar med att musen fryser och går inte röra på, en sek senare så fryser hela skärmen och jag kan inte röra något den fryser fast i kanske 2 sek och sen är det över.. Det händer oftare då det händer mer i spelen , vilket jag tycker är konstig för det är som sagt inga krävande spel och min dator ska utan några problem klara av detta. För att lösa problemet har jag prövat att damsuga datorn( tänkte att något överhettas), jag har uppdaterat drivrutiner och lite annat smått men inget har hjälpt. Jag är inte vidare bra på sånna här saker och har egentligen aldrig behövt lära mig innan då jag aldrig haft problem. Men nu skulle jag vilja ha hjälp med vad jag skulle kunna prova för att lösa mitt ''frysnings'' problem. Eller om det helt enkelt är så att något är sönder och behöver lagas.

Tacksam för så många svar som möjligt (blir även glad om inte tråden raderas då jag vet att jag lagt den på fel ställe, skulle heller vilja att den blir flyttad dit där den ska vara )

MVH: John