Noctua NH-U9B SE2 vs. Corsair Hydro H50 / H70 för trånga utrymmen

Permalänk
Medlem

Noctua NH-U9B SE2 vs. Corsair Hydro H50 / H70 för trånga utrymmen

Vilken av kylarna som titeln anger bör jag satsa på för att kyla en Core I7 930 (1366) där dimm-sockeln närmast processorn är upptagen av ett Vengeance-minne?

Målet med kylarbytet är ENBART för att få bort Intel's stock-kylare vars ljudnivåer går mig på nerverna så prioriteringen är tystnad före prestanda.

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk

Kör på en Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 om du vill ha en billig och tyst kylare. Du kan ändå överklocka hyfsat med den.
(http://www.inet.se/artikel/5321392/arctic-cooling-freezer-7-p...)

Permalänk
Medlem

^^kommer inte funka med Vengeance-minnen, om man läser kundrecensioner på inet.se,

själv kommer jag beställa en antec 620 nu i veckan,

Permalänk
Medlem

Dt verkar som att vengeance-minnen ställer till riktiga besvär.
Kanske skulle satsa på en Hydro på en gång då den verkar vara minst i gänget, men ändå kapabel att fullfölja mina krav. Eller en Antec kanske...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk

Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 fungerar utmärkt med Vengeance. Använder en själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupahMario:

Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 fungerar utmärkt med Vengeance Använder en själv.

Har du möjlighet att ta en closeup-bild på hur kylaren sitter gentemot den närmaste dimm-sockeln?

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Tänkte bara uppdatera er som följer tråden att jag nu köpte mig en Noctua NH-U9B SE2 och kan nu leverera lite temperaturer:

Intel stock
Idle: 49-52 beroende på kärna
Full Load: 80+ (OCCT avbryter testerna vid 80 grader)

Noctua NH-U9B SE2
Idle: 35-38 beroende på kärna
Full Load: 64-67 beroende på kärna

Värt att notera är att CPU'n kör 1600MHz idle samt att jag har ett passivt HD5400 som bidrar till hög ambient-temperatur och att detta körs i ett Fractal Define R2 med standardfläktarna

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}