Microsoft presenterar Windows Phone "Mango"

Permalänk
Melding Plague

Microsoft presenterar Windows Phone "Mango"

Efter en tid av rykten tar Microsoft till orda och avslöjar nyheterna i kommande Windows Phone "Mango". Det handlar bland annat om Internet Explorer 9, bättre batteritid och språkstöd för svenska.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En bra kombination till de nya Nokia lurarna i höst, får man hoppas.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt trevligt ut, men billigt blir det sällan

Permalänk
Avstängd

Ser grymt snygg och bra ut :). Apple behöver mer konkurrens!

Permalänk
Medlem

ska bli kul när den kommer:P min Trophy längtar!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Ser självklart trevligt ut, dock tycker jag att de jobbar för hårt för att sudda ut gränser mellan mobiler och datorer.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

det tar sig...

men var är costum ringtones?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Trevligt! Blir en Nokia lur med WP7 senare i år (förhoppningsvis)

Permalänk
Inaktiv

Alltså. Ser ju sjukt kluddigt ut? Inget för mig. Android och iPhone kommer springa varv runt denna känns det som.

Jag är väldigt skeptisk

Permalänk
Medlem

Härligt, kanske min N95-1 kan få sig en ersättare i höst!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Alltså. Ser ju sjukt kluddigt ut? Inget för mig. Android och iPhone kommer springa varv runt denna känns det som.

Jag är väldigt skeptisk

personers åsikter är olika

Själv gillar jag verkligen upplägget av menyerna. Tycker de är bra mycket bättre än Androids, och väldigt bra mycket bättre än iPhones

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Härligt! Apple behöver konkurrens och det här ser verkligen ut som en värdig efterföljare! Och dyrare än iPhone kan det ju nästan inte bli Fördelen med denna är ju att det kommer finnas många olika prisklasser så att man inte behöver köpa en telefon för 6000 bara för att man vill sms:a på en touchskärm

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Min Optimus 7 skulle inte må helt fel av lite "Mango"! Lol!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Gillar det fräsch och stilrena, ser riktigt trevligt ut. Hoppas nu bara att vi får se det här operativsystemet i en riktig "killer-phone" i framtiden!

Permalänk
Medlem

Denna video fick mig att tänka på att jag skulle lägga in alla mina olika mejladresser till Live mail.

Nu när det är gjort så måste jag säga att jag störde mig väldigt mycket över att han inte har laddat batteriet! Var ju västa nästan tomt!

Permalänk
Medlem

Bra video!
Detta ser intressant ut. När man fick se deras multitask tänkte jag direkt på Multifl0w till iPhone. Fungerar precis likadant men det fanns för cirka 2år sen, sjukt vad det kan ta tid för vissa att utveckla en stabil multitask.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Bra video!
Detta ser intressant ut. När man fick se deras multitask tänkte jag direkt på Multifl0w till iPhone. Fungerar precis likadant men det fanns för cirka 2år sen, sjukt vad det kan ta tid för vissa att utveckla en stabil multitask.

Tog Apple 3 år att få fram en "halvt" fungerande facetime, som SE hade runt sekelskiftet Som DESSUTOM fungerade över GSM!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Såg precis hela live presentationen, mango springer varv runt IOS4 och Android!
Samspelet mellan allt är helt sjukt och det gör konceptet mycket bättre.

Du kan tex pointa specifika funktioner från program direkt till"skrivbordet" som en live title. Åker du mycket med SL och vill hem kan du bara länka din hemadress och din nuvarande position till skrivbordet och alltid få fram närmaste vägen hem. Detta funkar i teorin till vilken funktion som helst vilket känns ACE som satan.

Sen att de samanfogar alla chattar så om någon skriver till dig via msn chatten och du ser det senare så ser du vilka sociala medier de är inloggade på. Du kan svara genom facebook eller tom. SMSa i samma dialog och även byta till msn när de loggar in där och spara pengar (dialogen är kvar).
Sen att du kan få applikationer att samarbeta med varandra och webbläsaren är ju riktigt SMUTT!
Säg vad ni vill det här utklassar allt ute just nu, tvivlar dock inte på att IOS5 kommer med bra uppgraderingar men just nu lutar det STENHÅRT åt WP7 eftersom att den knäcker allt ute idag i och med mango.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Ser väldigt trevligt ut, men billigt blir det sällan

Optimus 7 går lätt att få tag för för 3000:-. Inte alls dyrt jämfört med konkurrensen med tanke på hur bra den är.

Skrivet av Sifear:

det tar sig...

men var är costum ringtones?

Custom ringtunes annonserades på MIX11 för ett tag sen

Permalänk
Medlem

sluta titta efter 4 minuter eller så, samma otroligt fula lego klossar som tidigare, ser amatörmässigt och Billigt ut, WP är inget för mig märker jag

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

skulle gärna ha sett Galaxy S2 istället för Atrix...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Sweeet.

Vad kan början av hösten betyda då? Augusti/September?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Nu när det är gjort så måste jag säga att jag störde mig väldigt mycket över att han inte har laddat batteriet! Var ju västa nästan tomt!

Satt själv och bara väntade på att telefonen skulle dö. Känns som det hade varit ett pinsamt, onödigt och typiskt misstag av MS.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Har gyrot hängt sig i flygspelet vid 5:45 eller?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Gillar skarpt gränsnittet, tycker de fått till det utan att apa efter nån annan nämnvärt mycket.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Skrivet av Cwittler:

Såg precis hela live presentationen, mango springer varv runt IOS4 och Android!
Samspelet mellan allt är helt sjukt och det gör konceptet mycket bättre.

Du kan tex pointa specifika funktioner från program direkt till"skrivbordet" som en live title. Åker du mycket med SL och vill hem kan du bara länka din hemadress och din nuvarande position till skrivbordet och alltid få fram närmaste vägen hem. Detta funkar i teorin till vilken funktion som helst vilket känns ACE som satan.

Sen att de samanfogar alla chattar så om någon skriver till dig via msn chatten och du ser det senare så ser du vilka sociala medier de är inloggade på. Du kan svara genom facebook eller tom. SMSa i samma dialog och även byta till msn när de loggar in där och spara pengar (dialogen är kvar).
Sen att du kan få applikationer att samarbeta med varandra och webbläsaren är ju riktigt SMUTT!
Säg vad ni vill det här utklassar allt ute just nu, tvivlar dock inte på att IOS5 kommer med bra uppgraderingar men just nu lutar det STENHÅRT åt WP7 eftersom att den knäcker allt ute idag i och med mango.

Ta och lugna ner dig lite va? Det här utklassar ingenting, men det börjar ta sig i alla fall. Inget är specuellt nytt.

Har du ens en nyare mobiltelefon? Du verkar inte speciellt insatt när du slänger ur att det är fantastiskt att få chatt och sms i samma konversation tex.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Frågan är om man hålla sig ifrån att köpa en ny WP7-enhet nu. Orkar knappast vänta till i höst.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Få se... apps som ska hjälpa mig hitta bok, app som ska söka boken online, app som pinpointa vars jag är, app som berättar vars bok finns, app app app app.... Vars är telefonen? Hur är kvaliten på ljudet, stödjer den signal förbättring, signalkvalité, mic i bullrig/tyst miljö, headset, högtalarfunktion (denna vet väl alla att den som lyssnar hör sig själv 99% av ggr).

Visst är det gulligt med en leksak som har en massa appar som inte funkar i Sverige, men seriöst å göra en reklam snutt som inte handlar de minsta alls om att det faktiskt är en telefon du håller i.

Touch screen är "wow" men total flopp i verkligheten å jobb miljöer. Även i fritid så möter du på oändligt antal tillfällen som "TS" är ett misslyckande... du äter den goda flottiga hamburgaren *ring* *ring* ... F # N, fort hitta nå å torka bort flott från fingrar innan du kan svara för att slippa polera skärmen 10m.

Om vissa vill tycka att jag är negativ eller trollar så får ni göra det, men dessa leksaker fortsätter å lysa med sin funktion att inte kunna använda dom som en vanlig telefon!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Tog Apple 3 år att få fram en "halvt" fungerande facetime, som SE hade runt sekelskiftet Som DESSUTOM fungerade över GSM!

Videosamtal är så överskattat så de finns inte. Jag pratade bara en gång via videosamtal när jag hade en Tre-telefon, och det var bara för att testa den nya tekniken och han jag ringde var inte ens 1m ifrån mig. Frågar du mig så kunde dom lika gärna ha struntat helt och hållet med Facetime, speciellt när det bara fungerar via wifi.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Ta och lugna ner dig lite va? Det här utklassar ingenting, men det börjar ta sig i alla fall. Inget är specuellt nytt.

Har du ens en nyare mobiltelefon? Du verkar inte speciellt insatt när du slänger ur att det är fantastiskt att få chatt och sms i samma konversation tex.

Så om jag köper en Android eller iPhone, menar du att dessa kollar om den jag ringer till/skickar sms till/chattar med är inloggad på Facebook, MSN, Skype osv?

Tror du har missat grejen lite vad Windows Phone Mango klarar av. Den håller reda på t.ex. MSN, Skype och Facebook. Är din vän inne på Facebook, japp då skickar den till Facebook. Är din vän inne på MSN? Jo, men då skickar den dit. Är din vän varken inne på Facebook eller MSN? Ja men då skickar vi väl ett kostsamt SMS då! Har din vän Skype? Då ringer vi dit gratis istället för dyra vanliga telefonnätet.

Grejen med Mango är att integrera alla dessa tjänster så att de bara fungerar. Som Andy nämde på press eventet, iPhone och Android består idag av massa appar. Istället för att gå från Vardagsrummet till Köket måste du gå ut ur köket, ut i ytterdörren och sedan gå in genom ytterdörren till vardagsrummet.

Bing Sök-funktionen på Windows Phone Mango kommer även söka efter info inom installerade appar. Så har du installerat t.ex. Spotify och söker efter en låt på Bing kommer den visa upp om låten finns på Spotify (Eller Zune, Last.fm eller andra musikappar på Windows Phone).