VARNING! min coolit eco ALC vattenkylning sprängdes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av statsministern:

Ingenstans men du har hävdat in absurdum att destillerat inte är konduktivt vilket per definition betyder att det fungerar som isolator, skolkade du alla NO lektioner eller?
"Rent vatten" är tekniskt omöjligt för dig, mig eller någon annan att komma över på öppna marknaden, i samma ögonblick det kommer i kontakt med luft så är det inte längre rent vatten heller.
Känns mest som en dålig ursäkt för att du ändå vill ha rätt någonstans..
Du påstod att destillerat vatten inte är konduktivt, jag hävdar att det är det, då menar du att "rent vatten" inte är det, risken att du kommer över rent h2o är mindre än att du påbörjar en karriär som cirkusprinsessa.

Åter igen så glömmer du alla mina svar jag skrivit efter år 2011, det var bara då jag påstod en gång att destillerat vatten inte är konduktivt. Om du läser mina nyare svar så ser du att jag håller med dig om att det är något konduktivt, men självklart med väldigt hög resistans.

Permalänk
Medlem

haha statsministern...
Passande namn då du predikar precis som en

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem

Är verkligen min h80i säker eller borda jag byta till en luftkylare.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeliaz:

Är verkligen min h80i säker eller borda jag byta till en luftkylare.

Skulle nog säga att inget vattenkylt system är "säkert"
Personligen undviker jag detta då det finns luftkylare som är i princip lika bra.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av statsministern:

Destillerat vatten inte konduktivt!? Vet du vad "konduktivt" betyder, prova du att lägga dig i ett badkar fullt med destillerat vatten och stoppa sen ner en brödrost så kan vi ta den debatten sen..

http://www.youtube.com/watch?v=Wz7A_003mJg&oref=http%3A%2F%2F...

http://www.youtube.com/watch?v=SU7xkYmWwmQ

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Coolit Eco sprack efter 3 år.

Min Coolit ECO gick isönder i söndags, cpu grafikkort och ett ljudkort fick vattenkänning. Haft den sen 2011. Ringde köpstället hänvisades till 2 års garanti, ska kontakta coolit också men har på känn att man får en liknande hänvisning. Dator i övrigt är lika gammal som tur är.

Kom hem på kvällen ,satte på datorn, hörde nån svag knackning i lådan, hela skärmen blev lila-vit streckad så jag flög på strömbrytaren omedelbart.
Luktade äckligt ifrån datorn, vatten rann ut.

Tog bilder och filmade, förutom det lilla som är svårt att se fanns en lite oas runt hela processorn.

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b95305.jpg
http://www.ladda-upp.se/files/2014/b95306.jpg

Permalänk
Medlem

Finns det erforderliga varningar på slutna vattensystem? Jag går med på att t ex pumpen inte orkar med efter några år och datorn börjar gå varm. Skulle förstå att produkten gjort sitt och man skulle kunna köpa en ny alternativt byta till något med längre livslängd. Men att slutna system börjar läcka vatten och förstör övrig hårdvara kan ju aldrig vara ok. Om det inte finns varningar tycker jag man borde få ersättning för orsakad skada oavsett garantitiden.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Knarra:

Finns det erforderliga varningar på slutna vattensystem? Jag går med på att t ex pumpen inte orkar med efter några år och datorn börjar gå varm. Skulle förstå att produkten gjort sitt och man skulle kunna köpa en ny alternativt byta till något med längre livslängd. Men att slutna system börjar läcka vatten och förstör övrig hårdvara kan ju aldrig vara ok. Om det inte finns varningar tycker jag man borde få ersättning för orsakad skada oavsett garantitiden.

Står klart och tydligt att fabrikanten inte tar ansvar för skada på annan hårdvara som kan uppstå i garantisedeln de skickar med. Gäller samtliga märken. Corsair hävdar att de ersätter system upp till xxxx antal SEK (tror det är runt 5000kr). Men mindre koll på att de faktiskt genomför detta.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Finns alltid en risk med att ha vatten och elektronik på samma ställe. Någon gång kommer packningar / genomföringar som är i plast att ge vika.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.