Kylpasta som ej används 1.5 vecka på monterad dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004

Kylpasta som ej används 1.5 vecka på monterad dator.

Hade svårt att hitta rubriken, men har bara en enkel fråga. Förra veckan fick jag inte i stort sätt alla delar till en ny burk dock saknades grafikkort. Jag bestämde mig för att montera alla som fick, även kylpasta på processorn inklusive Corsair H60. Tappar kylpastan någon prestanda om den inte används direkt, utan står i 10 dagar utan att datorn används efter applicering?

Intel Core i5-4670K - MSI Z87 MPOWER - Crucial DDR3 BallistiX Elite 16GB - EVGA 780Ti ACX Cooler - Corsair Force GT 120GB SSD - ASUS Xonar Essence STX - Corsair AX850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Haziza:

Hade svårt att hitta rubriken, men har bara en enkel fråga. Förra veckan fick jag inte i stort sätt alla delar till en ny burk dock saknades grafikkort. Jag bestämde mig för att montera alla som fick, även kylpasta på processorn inklusive Corsair H60. Tappar kylpastan någon prestanda om den inte används direkt, utan står i 10 dagar utan att datorn används efter applicering?

Du menar att kylpastan skulle torkas ut? nej det blir det inte.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004

Något sånt, tänkte pastan mådde bättre av att köras varm direkt. Istället för att stå kall. Ska se om tempsen blir bättre pm ett par dagar.

Intel Core i5-4670K - MSI Z87 MPOWER - Crucial DDR3 BallistiX Elite 16GB - EVGA 780Ti ACX Cooler - Corsair Force GT 120GB SSD - ASUS Xonar Essence STX - Corsair AX850W

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2002

Har du arctic silver 5 så sänks tempsen efter några veckor.
Det tar tid för den att nå sin temp.

Min temp sänktes med 5-7c efter 2-3 veckor med AS5.