Permalänk
Medlem

CPU_fan

Hej, har beställt en H60 kylare från corsair med 2 akasa viper fläktar. Jag har hört att om jag kopplar in pumpen i cha_fan så ska det ge bästa resultat eftersom pumpen då får 12v hela tiden. Och då var ska jag koppla in fläktarna? Jag har läst att om man skaffar en sladd som har 2st 3pin till 1 3pin och sedan kopplar in det i moderkortet cpu_fan så kommer fläktarna låta ganska mycket. Men om jag köper en fläktkontroll och kör mina 2 akasa viper fläktar i den då får jag ju ner ljudnivån.

Då mitt problem är om jag inte har någonting inkopplat i cpu_fan så kommer datorn inte att starta. Så hur ska man koppla?

Visa signatur

Antec 1200, Asus P6X58D E, i7 960 @ 4 Ghz, Corsair Vengance 6GB 1600mhz, H70 w/ 2 Scythe Gentle Typhoon 1850rpm, Corsair AX1200 Gold , GTX 275, Zalman mfc 3

Permalänk
Avstängd

datorn kommer väl att starta ?
den kommer bara ge ett meddelande om att det inte sitter nått i cpu_fan kontakten vid booten.

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Bara att stänga att funktionen i bioset. tror det ska heta CPU FAN error, för jag har ingen fläkt kopplad till cpu_fan sloten på moderkortet. Och jag har alla mina 7 fläktar kopplad till fläktkontroll

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED