Permalänk
Medlem

Kylpasta!

Vilken hade ni rekomenderat?
Kylpastan som kommer med D14 eller MX4?

Kan inte googla det då jag inte kommer in på google på denna datorn!??!!? haha

Tack
//Alex

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk

De är ungefär likvärdiga, den ena visar lite mer än den andra i olika tester, och den andra visar bättre än den ena i andra tester. Så det kommer inte spela någon jättestor roll

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Det är förmodligen så att mängd, applicering och resulterande kontakt har större inverkan än pastan i sig. Trots det så vill jag ju gärna använda en schysst kylpasta ändå då prisskillnaden mellan dem inte heller är så stor.

Jag körde med Prolimatech PK-1 på min CPU och GPU. Det ska vara en av de bättre. Den är dock elektriskt ledande så kladda inte över kanten om du vill undvika att kortsluta dina grejjer.

För en pasta tydligen ska vara icke-ledande så verkar Noctua NT-H1 vara bra. I något test jag såg verkade den vara jämförbar med Arctic Cooling MX-2 som är lite av en "referenspasta".

Den här killen har gjort en del rätt seriösa tester av kylpastor i samband med vattenkylning om du verkligen är intresserad:
http://skinneelabs.com/

Visa signatur

Dator: ASUS Pro WS X570-Ace - Ryzen 5 3600X vattenkyld - 4x8GB GSkill Ripjaws V 3600MHz - PNY GTX 980 Ti XLR8 OC vattenkyld - ASUS Xonar DX - Corsair Force MP600 1 TB - Corsair AX750 - Fractal Design Define S
NAS: Synology DS716+ - 2x4TB HGST MegaScale DC 4000.B Router: Netgear R7000 - AdvancedTomato Firmware

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe_k:

Det är förmodligen så att mängd, applicering och resulterande kontakt har större inverkan än pastan i sig. Trots det så vill jag ju gärna använda en schysst kylpasta ändå då prisskillnaden mellan dem inte heller är så stor.

Jag körde med Prolimatech PK-1 på min CPU och GPU. Det ska vara en av de bättre. Den är dock elektriskt ledande så kladda inte över kanten om du vill undvika att kortsluta dina grejjer.

För en pasta tydligen ska vara icke-ledande så verkar Noctua NT-H1 vara bra. I något test jag såg verkade den vara jämförbar med Arctic Cooling MX-2 som är lite av en "referenspasta".

Den här killen har gjort en del rätt seriösa tester av kylpastor i samband med vattenkylning om du verkligen är intresserad:
http://skinneelabs.com/

Tack så mycket :D!

Jag installerade D14 idag. Körde på MX-4! Hitills maxar ja 55C i load! så det ser bra ut ! (Detta samtidigt som ja kör furmark för att se när allt alstrar värme!

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk

Kan du testa att köra tortyrtestet i prime95? Skulle vara kul att ha reda på tempen

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsHöghet:

Kan du testa att köra tortyrtestet i prime95? Skulle vara kul att ha reda på tempen

vill du att ja ska göra med båda pastorna :D? annars ligger ja på 53-55 i load över de 4 kärnorna! (Prime 95 i 5 timmar, samt furmark på GPU samtidigt)

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Skrivet av am0berg:

vill du att ja ska göra med båda pastorna :D? annars ligger ja på 53-55 i load över de 4 kärnorna! (Prime 95 i 5 timmar, samt furmark på GPU samtidigt)

Det skulle jag uppskatta väldigt mycket, om du har tid och ork!

Visa signatur

Citera!