Tips på kylning för i7-2600K & ASRock P67 Extreme 4

Permalänk
Inaktiv

Tips på kylning för i7-2600K & ASRock P67 Extreme 4

Hej!

Jag behöver en bättre kylare än standardkylaren till min i7-2600K som sitter på ett ASRock P67 Extreme 4 moderkort. Jag har läst att det kan vara lite problem med att montera kylare på moderkortet bl.a. på grund av kylflänsarna (eller vad det nu är) som sitter nära processorn. Är det någon som har tips på en bra (inte alltför dyr) kylare som passar till det här moderkortet?

Jag har fått tips om CM Hyper 212+ som verkar prisvärd, passar den till mitt moderkort?

Permalänk

en kompakt vattenkylning t.ex Corsair H70 funkar och får alltid plats...

Permalänk
Inaktiv

Tack för tipset! Men jag tror att jag tänker mig luftkylning (och helst lite billigare).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Gick det bra att montera 212:an på Extreme 6 eller var det svårt? Extreme 6 och 4 ser ut att vara väldigt lika kring processorn.

Permalänk
Medlem

Det svåraste med Hyper 212+ är att montera fläkt Tycker du kommer att bli jätte nöjd. Jag är.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Inaktiv

Det låter bra

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag installerat Cooler Master Hyper 212+ och det var inget problem att få den att passa på moderkortet, ett ASRock P67 Extreme 4. Temperaturen gick ner ca 20 grader jämfört med Intels standardkylare

Med processorn klockad till 4 GHz ligger den på max 59 grader när jag kör Prime95.

Permalänk
Medlem

Den kylaren är riktigt bra. Liten temp skillnad mellan d14 samt ngt bättre ljudnivå på d14

Permalänk

Har ett Hyper 212+ i ett mAtx chassi och fanns inga problem med installation.