Permalänk
Skrivet av MaLo:

När ni gör inlägg som kan avslöja saker i ett spel så använd Spoiler taggen och den hittar ni om ni går in i "Gå till avancerad".

*Tråd rensad*

Oj oj, visst inte att det var så känsligt med vad som kunde räknas som spoilers nu för tiden... Nu vet vi i alla fall.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Någon som vet varför SweetFX in funkar i Far Cry 3? Eller rättare sagt, varför det inte funkar för mig när det verkar funka för många andra? Är det kanske för att jag har via Uplay, alltså en köpt version, och de som den funkat för inte haft en laglig version, och att det är Uplay som på något sätt blockar SweetFX?

Lägger filerna i Bin precis som vanligt, och när jag försöker starta så kommer Far Cry 3 loggan upp, skärmen blir svart som när spelet startar för någon sekund, och sen stängs det ner, och Uplay säger att jag har spelat i 0 minuter, inget felmeddelande eller så.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuPrAn:

Någon som har problem att det inte finns något + eller en rödpunkt i kikarsiktet på sniper?
Ska göra ett uppdrag där jag ska skjuta pirater från en utkiksplats.

Ändra lite i dina grafik inställningar typ letterbox eller va fan det hette. Jag pillade lite o sen så hade jag ett sikte!

Permalänk
Medlem

Hahaha fyfan vilket uppdrag <3

När man bränner knarkodlingar med eldkastare och "Skrillex featuring Damian Marley - Make it bun dem" drar igång. Gud va taggad man blev då!

Dold text

Har nog aldrig varit så taggad i ett spel tidigare, brett leende

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Övergick igårkväll från att vara ett av de bättre spel jag spelat till att vara det bästa spel jag någonsin spelat i hela mitt liv, älskar att jag har ca 50% kvar av den underbara storyn, eftersom jag side questar som aldrig förr

Permalänk
Medlem

Patch 1.04 släpptes idag: http://far-cry.ubi.com/fc-portal/en-GB/downloads/index.aspx. Äntligen lades detta till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Hahaha fyfan vilket uppdrag <3

När man bränner knarkodlingar med eldkastare och "Skrillex featuring Damian Marley - Make it bun dem" drar igång. Gud va taggad man blev då!

Dold text

Har nog aldrig varit så taggad i ett spel tidigare, brett leende

så jävla avundsjuk blir jag .. får spelet på julafton

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet den exakta tiden som man kan hålla andan när man siktar med en sniper utan att man har tagit de skillpointsen som påverkar detta?

Om ingen vet så skulle jag uppskatta om någon kan testa lite fort med en timer då jag själv inte har någon sniper ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem

håller med ovanstående vad jag blev jävligt taggad när make it bun dem<3 startade haha best uppdrag ever ..riktigt kul iaf <3

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Få fram console ?

Tjena

Måste man starta spelet med någon speciell switch, eller aktivera något mennyval för att kunna få fram konsollen?
Har läst att det skall vara default § som aktiverar den, men det fungerar inte för mig.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Läs inte om du inte klarat spelet

Klarade precis spelet, riktigt bra spel. Men en sak jag undrar är hur man lyckades döda vakterna när man dödade Hoyt vid pokermatchen? Det blev till nån konstig sagovärld och så var vakterna helt plötsligt döda...

Dold text
Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Någon som vet varför SweetFX in funkar i Far Cry 3? Eller rättare sagt, varför det inte funkar för mig när det verkar funka för många andra? Är det kanske för att jag har via Uplay, alltså en köpt version, och de som den funkat för inte haft en laglig version, och att det är Uplay som på något sätt blockar SweetFX?

Lägger filerna i Bin precis som vanligt, och när jag försöker starta så kommer Far Cry 3 loggan upp, skärmen blir svart som när spelet startar för någon sekund, och sen stängs det ner, och Uplay säger att jag har spelat i 0 minuter, inget felmeddelande eller så.

SweetFX funkar inte med Dx11 så testa att starta spelet genom en annan .exe fil

Tyckte att dx9 med sweetFX var mer värt än dx11

Permalänk
Skrivet av emoviktor:

SweetFX funkar inte med Dx11 så testa att starta spelet genom en annan .exe fil

Tyckte att dx9 med sweetFX var mer värt än dx11

Jättekonstigt att de skriver på sin hemsida att det funkar för i princip alla spel i Dx9, Dx10, och Dx11 om det inte stämmer. Ännu konstigare att jag provat att ha Dx11 avstängt, och alltså köra i Dx9 mode, och funkar ändå inte.

Starta med en annan .exe fil? Oavsett vilken man startar med så öppnas Uplay, om man har en legit kopia dvs, och när man trycker på Play där så kollar den i Far Cry 3's XML fil, där spelets inställningar står, för att se om den ska öppna Dx11 eller Dx9, beroende på vad man ställt in i menyn på spelet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag är lite fundersam över en sak: (Läs inte om du inte klarat spelet)

När man dödade Hoyt i slutet så kom man bara in i någon konstig fantasivärld? Hur lyckades man dödade vakterna runtomkring med bara kniv?Man fick ju inte se det hända? Var ungefär samma sak när man dödade Vaas...

En annan sak, spelade det någon roll om man valde att låta sina vänner leva eller tvärtom? Jag menar som påverkar hur man spelar efter storyn är avklarad.

Dold text
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lasergurka:

Jättekonstigt att de skriver på sin hemsida att det funkar för i princip alla spel i Dx9, Dx10, och Dx11 om det inte stämmer.

Om de skriver att det funkar för i princip alla spel, så kan ju detta vara undantaget som gör att de inte skriver "fungerar för alla spel".

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Om de skriver att det funkar för i princip alla spel, så kan ju detta vara undantaget som gör att de inte skriver "fungerar för alla spel".

Jo, men är rätt många det funkar för också, men gissar på att de bara funkar för de som laddat ner illegalt, och att Uplay i legit versionen stoppar det, för spelet krashar så fort man startar det med Sweet FX filerna där de ska va.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ska det se ut så här?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Vad menar du? För övrigt så blev jag sjukt besviken på elden. Gräset och elden ser förjävligt ut när det brinner.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595