Permalänk
Medlem

En fråga, enligt Handbook har jag 26/43 vapen men när jag kollar har jag allt utom Magnum. Hur går det ihop?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

En grej jag undrar är om det kan spawna hur många fiender som helst? När jag skulle elda upp knarkplantor så blev jag upptäckt när jag hade 1 kvar att bränna upp. Då kom det en klump fiender från ingenstanns och när jag tog skydd för att inte dö så kändes det som om de aldrig tog slut..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

En fråga, enligt Handbook har jag 26/43 vapen men när jag kollar har jag allt utom Magnum. Hur går det ihop?

Det är inte så att attachments är inräknade då? har du kikarsikte osv till alla vapen?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Det är inte så att attachments är inräknade då? har du kikarsikte osv till alla vapen?

Bra svar, trodde också det men köpte ett attachment och hade fortfarande samma antal. Hmm...
Å andra sidan verkar man låsa upp Specials allt eftersom så det kanske beror på det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Keeper of Traditions

Någon annan som spelet helt plötsligt bara kraschar för?

Man kan spela en timme eller två, sen stannar det bara upp, fönstret minimeras och man kan inte komma tillbaka in. Ljudet fortsätter, men enligt aktivitetshanteraren svarar inte programmet och det enda man kan göra är att stänga ner det den vägen.

Galet irriterande i och med att man inte får spara spelet (en sån idioti...) och om det då kraschar mitt uppe i ett uppdrag tvingas man göra om allting.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Musikälskare

När sparar spelet? När man når en waypoint?

I så fall sparas det inte för mig, får alltid börja om från början oavsett

Kör uPlay och riktigt spel, tycker det ska fungera? Omöjligt att spela det som det är nu

EDIT: får maila CDON där jag köpte de, men va ska dom göra lol ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

En fråga, enligt Handbook har jag 26/43 vapen men när jag kollar har jag allt utom Magnum. Hur går det ihop?

Signatur vapen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Någon annan som spelet helt plötsligt bara kraschar för?

Man kan spela en timme eller två, sen stannar det bara upp, fönstret minimeras och man kan inte komma tillbaka in. Ljudet fortsätter, men enligt aktivitetshanteraren svarar inte programmet och det enda man kan göra är att stänga ner det den vägen.

Galet irriterande i och med att man inte får spara spelet (en sån idioti...) och om det då kraschar mitt uppe i ett uppdrag tvingas man göra om allting.

Spelet är inte superbra optimerat, så om inte överklockningen på din CPU är 100% stabil så kan det få spelet att krasha som för en del andra. Sen så är även fabriksöverklockade GTX 5xx också kända för att kunna orsaka krasher. Även om din burk klarar ALLA andra spel så är FC3 hittills det mest "krävande" jag spelat. I alla fall på CPU, den blir betydligt varmare än i BF3 samt att min i7 930 flaskar rätt häftigt i FC3 tyvärr.

Skrivet av flashen:

När sparar spelet? När man når en waypoint?

I så fall sparas det inte för mig, får alltid börja om från början oavsett

Kör uPlay och riktigt spel, tycker det ska fungera? Omöjligt att spela det som det är nu

EDIT: får maila CDON där jag köpte de, men va ska dom göra lol ^^

Du kan ju spara manuellt så länge du inte är inne i ett mission bara tryck F9 så sparas det. Men spelet ska självklart spara själv när du nått en checkpoint.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av krrjon:

Spelet är inte superbra optimerat, så om inte överklockningen på din CPU är 100% stabil så kan det få spelet att krasha som för en del andra. Sen så är även fabriksöverklockade GTX 5xx också kända för att kunna orsaka krasher. Även om din burk klarar ALLA andra spel så är FC3 hittills det mest "krävande" jag spelat. I alla fall på CPU, den blir betydligt varmare än i BF3 samt att min i7 930 flaskar rätt häftigt i FC3 tyvärr.

Du kan ju spara manuellt så länge du inte är inne i ett mission bara tryck F9 så sparas det. Men spelet ska självklart spara själv när du nått en checkpoint.

Nae, värmen är inga problem, det blir inte allt för varmt, det verkar inte vara särskilt krävande faktiskt.

Hade det berott på att CPU'n var ostabil hade det väl snarare lett till bluescreens. Det känns snarare som att det är någon bugg någonstans.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av krrjon:

Spelet är inte superbra optimerat, så om inte överklockningen på din CPU är 100% stabil så kan det få spelet att krasha som för en del andra. Sen så är även fabriksöverklockade GTX 5xx också kända för att kunna orsaka krasher. Även om din burk klarar ALLA andra spel så är FC3 hittills det mest "krävande" jag spelat. I alla fall på CPU, den blir betydligt varmare än i BF3 samt att min i7 930 flaskar rätt häftigt i FC3 tyvärr.

Du kan ju spara manuellt så länge du inte är inne i ett mission bara tryck F9 så sparas det. Men spelet ska självklart spara själv när du nått en checkpoint.

Vad kan jag göra? Ska prova installera om allt, finns de nån "gömda" filer man ska ta bort manuellt med?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Någon som spelar det på PS3 och ser det bra ut på den?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av flashen:

Vad kan jag göra? Ska prova installera om allt, finns de nån "gömda" filer man ska ta bort manuellt med?

När man är inne i ett uppdrag sparas det på förbestämda punkter, då kan du inte göra något själv. När du inte är på uppdrag så kan du spara själv.

Funkar inget utav det?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Håller me till fullo. Tröttnade efter 30 min på fc3 just pga detta. Hjärnan behöver ju inte användas nått när allt hela tiden slängs upp på skärmen va man ska göra, vilken väg man ska ta osv. Dagens spel verkar vara anpassade till 5-åringar och "speciella" människor! Blir avinstallation direkt!

Haha, jag har alltid svurit över fördummandet av spel själv och sagt att det blir mer och mer barnanpassat. Sen skaffade jag ett mentalt krävande jobb som jag kommer hem trött ifrån. Nu har jag omvärderat min åsikt till att spelen blir mer och mer anpassade för 5-åringar, "speciella" människor och folk som gör något vettigt på dagarna.
Ganska skönt att spela ett bra men hjärndött spel när man kommer hem!

Permalänk
Medlem

Saves borta

Någon som råkat ut för att dina saves är borta?
Har spelat igenom storymode ca 3/4 och nu när jag starta upp spelet, så kunde jag endast välja new game.

Allting borta, även manuella saves.

Jävligt surt ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- none -

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Newklear:

När man är inne i ett uppdrag sparas det på förbestämda punkter, då kan du inte göra något själv. När du inte är på uppdrag så kan du spara själv.

Funkar inget utav det?

Fungerade att spara med F9

Better than nothing, tack!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Installerade senaste patchen idag och reagerade hur bra spelet helt plötsligt flöt. Innan flöt det hyfsat men inte perfekt. Var tvungen att kolla grafikinställningarna om dessa ändrats men det hade dom inte heller...?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Någon annan som spelet helt plötsligt bara kraschar för?

Man kan spela en timme eller två, sen stannar det bara upp, fönstret minimeras och man kan inte komma tillbaka in. Ljudet fortsätter, men enligt aktivitetshanteraren svarar inte programmet och det enda man kan göra är att stänga ner det den vägen.

Galet irriterande i och med att man inte får spara spelet (en sån idioti...) och om det då kraschar mitt uppe i ett uppdrag tvingas man göra om allting.

Händer samma sak för mig titt som tätt, irriterande som fan :/

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk

Är det bara för mig som det inte funkar speciellt bra i SLI? Har använt Nvidia Inspector för att lägga till d3d11.exe, och ändrat SLI Compability bits (DX1x) till 0x0C1902F5, men endå brukar korten ligga på 70 respektive 60% load, och CPUn har det också rätt lugnt, anledningen till att jag bryr mig är för att jag ibland får lite drops, och spelar då ändå med allt på high förutom vattnet som är på very high, och skuggor på medium.

Kör på 310.70 Beta drivers, som ska funka bra med Far Cry 3.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Nån mer som envisas med att alltid ta bilen även om man ska upp för ett berg eller mitt ut i jungeln ? Det roliga är att nästa varje gång lyckas man flyga ut över en klippa och voltar ner tills bilen börjar brinna och exploderar. Att man aldrig lär sig, men orka gå till fots när man kan ta bilen lixom haha.

Jag har spelat i ca 15h, 14 åt dem har väl gått åt till att leta hanggliders "påväg" till uppdrag

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av aztekk:

Någon som råkat ut för att dina saves är borta?
Har spelat igenom storymode ca 3/4 och nu när jag starta upp spelet, så kunde jag endast välja new game.

Allting borta, även manuella saves.

Jävligt surt ..

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske sent, men jag märkte av att inga saves fanns där. Detta var dock när jag råkade starta dx9/10 exen istället för DX11.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoulShatter:

Kanske sent, men jag märkte av att inga saves fanns där. Detta var dock när jag råkade starta dx9/10 exen istället för DX11.

Risken finns att jag råkade göra det också, eller rättare sagt så gjorde jag det av ren nyfikenhet.

Hur som helst, så har jag börjat om från början och passar på att köra alla sidemissions etc, som jag bara stressat förbi tidigare.

Roligaste spelet på länge!

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Någon som spelar det på PS3 och ser det bra ut på den?

Jodå det ser väl så bra ut spel kan göra på PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Signatur vapen?

Heh, kanske skall varva spelet först innan jag säger något. Kom till andra ön och där började det dyka upp fler vapen så faran är över.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hur långt har jag kvar av spelet om jag har dödat Vaas? Altså hur många timmar typ?

Dold text
Permalänk
Skrivet av AntonAn:

Hur långt har jag kvar av spelet om jag har dödat Vaas? Altså hur många timmar typ?

Dold text

Beror ju helt på om du kör all out story missions eller i vilken takt du kör liksom.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Beror ju helt på om du kör all out story missions eller i vilken takt du kör liksom.

Men om vi säger såhär, hur många % ungefär av alla story missions har jag klarat?

Permalänk
Skrivet av AntonAn:

Men om vi säger såhär, hur många % ungefär av alla story missions har jag klarat?

Minns inte, men skulle tippa 70 % kanske?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Men om vi säger såhär, hur många % ungefär av alla story missions har jag klarat?

Simpelt. Du går in och kollar i din handbok sen ser du hur många "huvuduppdrag" du har klarat. Finns 38 st totalt.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Någon som har problem att det inte finns något + eller en rödpunkt i kikarsiktet på sniper?
Ska göra ett uppdrag där jag ska skjuta pirater från en utkiksplats.

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Hedersmedlem

När ni gör inlägg som kan avslöja saker i ett spel så använd Spoiler taggen och den hittar ni om ni går in i "Gå till avancerad".

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM