CS 1.6 Ultimata inställningarna?

Permalänk
Medlem

CS 1.6 Ultimata inställningarna?

Hej, jag är en halvtrogen CS-spelare som spelat från och till i cs 8-9 år som hade mina glänsdagar för ca 3 år sen då man fick kontrakt, internetcafé spons etc. Har trots detta aldrig haft superbra config. Har lyckats snappa till mig lite bra inställningar men söker nu allt ni vet om bra CS inställningar för det ultimata flytet på lan och online. Det ska vara inställningar som man kan ändra i configen, options eller
Jag antar att fler än jag är intresserade och jag själv tänker bistå med dom config tilläggen jag har:

-----

echo "Config/Script loading.."

alias "w5" "wait; wait; wait; wait; wait;";
bind "KP_ins" "vesthelm; vest"
bind "KP_end" "defuser; AWP"
bind "KP_downarrow" "defuser; usp"
bind "KP_pgdn" "defuser; m4a1; ak47"
bind "KP_leftarrow" "flash"
bind "KP_5" "hegren"
bind "KP_rightarrow" "sgren"
bind "KP_home" "defuser; deagle"
bind "KP_uparrow" "defuser; mp5"
bind "KP_pgup" "defuser; famas; defender"
bind "KP_enter" "buyammo1"
bind "KP_del" "buyammo2"

w5
cl_updaterate "100"
cl_cmdrate "100"
rate "25000"
ex_interp "0.01"
ati_subdiv "0"
ati_npatch "0"
s_eax "0"
s_a3d "0"
cl_lw "1"
cl_lc "1"
gl_max_size "512"
gl_picmip "0"
cl_bob "0"
cl_bobcyle "0"
cl_shadows 0
cl_minmodels 1
max_shells 0
max_smokepuffs 0
developer 1
fps_max 110
fps_modem 0
mat_dxlevel -70

w5
echo ""
echo "------------------------------------------------------"
echo "--------------buyscript made by krut--------------"
echo "------------------------------------------------------"
echo "Buyscript @ numpad:"
echo "9: Famas/Galil"
echo "8: Mp5"
echo "7: Deagle"
echo "6: Smoke"
echo "5: He"
echo "4: Flash"
echo "3: M4a1/Ak47"
echo "2: Usp"
echo "1: Awp"
echo "0: Kevlar&helmet/Kevlar"
echo ",: Sec ammo"
echo "enter: Frs ammo"
echo "When buying 1, 2, 3, 7, 8 or 9, you'll get defusekit as CT"
echo ""
echo "Thanks for using script."
echo "------------------------------------------------------"
echo "Config/Script loaded..100%"

-----

PS kolla consolen i cs om den är aktiverad.

Vad jag förstår fungerar CRT skärmar med högre uppdateringsfrekvens bättre än LCD etc, samt att nätverkskort som inte är inbyggda i MB också ger bättre flyt.

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Ja, hög uppdateringsfrekvens är väldigt användbart i spel där man behöver snabba reflexer, som t.ex CS om man spelar på hög nivå som du gör snabba rörelser. Varför man "brukar säga" att gamla CRT skärmar är det ultimata för CS är för att dom normalt har ca 100Hz jämfört med vanliga LCD, LED skärmar med 60Hz. Men det krävs mycket träning och reflexer för att egentligen ha användning för mer än 60hz.

Storleken på skärmen och upplösningen kör man efter egen känsla och vad man är van vid. Du kan ju kolla på bland dom bästa spelarna i världen, nästan alla kör med olika resolutions.

Den config jag använder:
rate 25000
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
fps_max 101
ex_interp 0.01
net_graphpos 2
net_graph 3
net_graphwidth -125
graphheight 50
cl_dynamiccrosshair 0
hud_fastswitch 1
_cl_autowepswitch

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Ja, hög uppdateringsfrekvens är väldigt användbart i spel där man behöver snabba reflexer, som t.ex CS om man spelar på hög nivå som du gör snabba rörelser. Varför man "brukar säga" att gamla CRT skärmar är det ultimata för CS är för att dom normalt har ca 100Hz jämfört med vanliga LCD, LED skärmar med 60Hz. Men det krävs mycket träning och reflexer för att egentligen ha användning för mer än 60hz.

Storleken på skärmen och upplösningen kör man efter egen känsla och vad man är van vid. Du kan ju kolla på bland dom bästa spelarna i världen, nästan alla kör med olika resolutions.

Den config jag använder:
rate 25000
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
fps_max 101
ex_interp 0.01
net_graphpos 2
net_graph 3
net_graphwidth -125
graphheight 50
cl_dynamiccrosshair 0
hud_fastswitch 1
_cl_autowepswitch

Det där är klart en CS: Source config... Fast de e kanske samma settings i 1.6?

Netgraph är egentligen meningslös men bra att kolla tick rate om man orkar whajna på dålig reg.
"net_graphpos 2
net_graph 3
net_graphwidth -125"

FPS_MAX 101 eller 999, fråga om känsla, rekylen kan kännas annorlunda, bästa är att testa med både och, dock vet jag "pro" som körde med max uppdateringsfrekvens *2 = fps_max
Testa själv..

Angående 1.6 så har jag bara kört utan speciella konfiggar, har också spelat länge, mest seriöst under sås innan det dog, och där spelar konfiggen en stor roll på rekyl, regg, sikt o dyl.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -