Permalänk
Medlem

Tempratur?

Finns säkert massvis med trådar om temperatur för datorer.

Men kände ändå för att fråga vad en dators temperatur ska ligga på, vad är normalt osv

Min ligger på 45 grader när den inte belastas med något, ligger runt 65 när css spelas - Kommentarer tack!

/ N

Permalänk
Medlem

och info om vad du har för nåt vore bra
hur &#% ska vi annars kunna ställa några slutsatser

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Msi GT660

Permalänk
Medlem

okej alltså en bärbar

då det är en AMD så skulle nog tempen behöva ner lite
vet inte riktig hur känsliga AMD's bärbara är men min AMD burk (se sign) har ett tak på 70 grader som max

hur gammal är den ?
har du haft den ett tag så skulle jag gissa på att den är dammig och behöver blåsas rent

köp luft på burk (dust off)
finns på biltema / jula / clas ohlson etc

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderat*

Jag tog bort en skämtbild som var lite väl grov.

Permalänk
Medlem

Nej har en intel i5 . Den är inte alls gammal ett par månader. Så 70 grader är mycket när man spelar`?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iccas:

Finns säkert massvis med trådar om temperatur för datorer.

Men kände ändå för att fråga vad en dators temperatur ska ligga på, vad är normalt osv

Min ligger på 45 grader när den inte belastas med något, ligger runt 65 när css spelas - Kommentarer tack!

/ N

Varför inte använda sökfunktionen då?

Men nej 70C är inte direkt farligt. Inget man vill ha i knät men inte dödligt för datorn. Skadar inte att eftersträva så låga temps som möjligt så se till att hålla damm borta och skaffa gärna en "kylplatta".

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840