Permalänk
Medlem

rengöring av vattenkylning

hejhej!

Jag har min dator i sign som körs på vatten för tillfället, och nästa vecka kommer jag att fara iväg över hela sommaren. Tänkte att de kanske är bra att tömma o rengöra loopen innan jag sticker.

Om den ska stå ostartad i 2 månader, är det bättre att den står med vätska i sig eller helt torr?
Hur ska jag bära mig åt för att enkelt rengöra loopen?

Ha en bra dag!
Filip

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Hur länge har du kört sedan senaste rengöringen?
Har du något medel i vattnet? (Anti-Alg/korrossion osv)
Har du fyllt systemet med destilerat vatten?

Om du svarar ja på de två sista, och inte tömt och rengjort för allt för länge sedan så är det inga som helst problem. Jag tror snarare att det bildas mer skräp om du inte har vattnet i med tanke på luft, fukt + värme ofta ger en fin korrossion på allt som inte heter plast

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Hur länge har du kört sedan senaste rengöringen?
Har du något medel i vattnet? (Anti-Alg/korrossion osv)
Har du fyllt systemet med destilerat vatten?

Om du svarar ja på de två sista, och inte tömt och rengjort för allt för länge sedan så är det inga som helst problem. Jag tror snarare att det bildas mer skräp om du inte har vattnet i med tanke på luft, fukt + värme ofta ger en fin korrossion på allt som inte heter plast

Systemet byggdes för 3 månader sedan och kör med en färdigblandad vätska med anti alger och anti korrosion. Vad tror du?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Systemet byggdes för 3 månader sedan och kör med en färdigblandad vätska med anti alger och anti korrosion. Vad tror du?

Det är bara att åka, det kommer jag göra. Är du lite osäker så ställ datorn i duschen eller nåt utifall det skulle börja läcka av någon anledning.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Systemet byggdes för 3 månader sedan och kör med en färdigblandad vätska med anti alger och anti korrosion. Vad tror du?

Om vattnet cirkulerar eller står still gör nog ingen skillnad.

Behöver det rengöras så kör på. Annars låt det stå. Jag har haft samma vatten/glykol blandning sedan ~2005.

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha! Lika go hjälp som alltid

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb