använda förapplicerad kylpasta? antec kühler H2O 620

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2005

använda förapplicerad kylpasta? antec kühler H2O 620

Hej,
har skaffat en Antec Kühler H2O 620 och ställer mig skeptiskt till den förapplicerade kylpastan. Har även en tub med Arctic Silver 5. Bör jag ta bort den förapplicerade och lägga på egen? Det har jag alltid gjort tidigare, men det känns ju konstigt att de skulle skicka med dålig förapplicerad pasta när de självklart vill konkurera med H70 m.fl. Den kanske faktiskt är bra?

NZXT H2, NZXT Hale90 850W, i5 2500k (@1,6Ghz idle / 4,3Ghz load 26°C/55°C), Antec Kühler H2O 620, 8GB CL9 Corsair Vengeance, 2TB Seagate Barracuda Green, 60GB OCZ Agility 3, XFX HD6970 39°C/75-90°C (90 i civ5).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Sprautbirger:

Hej,
har skaffat en Antec Kühler H2O 620 och ställer mig skeptiskt till den förapplicerade kylpastan. Har även en tub med Arctic Silver 5. Bör jag ta bort den förapplicerade och lägga på egen? Det har jag alltid gjort tidigare, men det känns ju konstigt att de skulle skicka med dålig förapplicerad pasta när de självklart vill konkurera med H70 m.fl. Den kanske faktiskt är bra?

Den är av bästa kvalité. Ta absolut inte bort den.

Jonas - När silvertejp inte räcker till, får man ta till ståltråd och bajs!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Har samma kylare. Räcker det med den förapplicerade kylpastan eller ska man applicera även på CPU:n? Sen undrar jag om man vill ha full effekt på fläkten, ska man koppla fläkten på moderkortet eller direkt till nätagget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av NewGen:

Har samma kylare. Räcker det med den förapplicerade kylpastan eller ska man applicera även på CPU:n? Sen undrar jag om man vill ha full effekt på fläkten, ska man koppla fläkten på moderkortet eller direkt till nätagget?

fläkten kan du koppla till moderkortet men pumpen kör du på nätagget helst annars stänger du av fläktstyrning för cpu så krånglar inget och nej du behöver inte ha kylpasta på båda utan det räcker med det som finns på 620'n rengör ordentligt bara på cpun innan du sätter dit den om du haft annan kylare tidigare

AMD Phenom II x6 1090T @3.5 ghz. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort GA-870A-UD3, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg ocz modulär psu 500W SSD: 60 gb intel 330 128 gb corsair force gs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Varför skulle det bli bättre att köra på en annan kylpasta. Så vida det inte är vanlig silikonpasta som man kan köpa för någon tia på ebay så kommer det inte skilja mer än 0-1c mellan kylpastorna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Singapore
Registrerad
Mar 2011

Annars så har ju kylaren en egen fläktstyrning AFAIK. Fläkten kan du koppla direkt till pumpen, och pumpen kopplar du sedan in på moderkortet.

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Gigabyte GA-970A-UD3 | AMD FX8350 BE (m. Noctua NH-U12P SE2)| XFX Radeon R9 390 8GB |12GB DDR3 @ 1600MHz | Asus Xonar DS |Samsung 830 @128GB | Western Digital Caviar Blue 7200RPM @750GB | Seagate Barracuda 7200RPM @ 1TB | TP-Link TL-WN951N | Dell S2340L | Corsair Carbide 200R