Catalyst 11.6 ger bildstabilisering på Youtube

Permalänk
Melding Plague

Catalyst 11.6 ger bildstabilisering på Youtube

Skakiga filmer på Youtube blir bättre när AMD rullar ut en ny version av drivrutinerna Catalyst för juni månad. I ändringsloggen syns nya funktioner, prestandaoptimeringar och buggfixar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

så är problemet lös med musen? någon?

Permalänk
Medlem

Undrar hur bra och naturligt det ser ut med bildstabiliseringen....

Permalänk

Då kan man ju hoppas att min dator slutar crasha när jag kör F@H med den här drivrutinen.
Jättestörigt, datorn crashar aldrig när jag stressar sönder den med furmark och orthos, men när jag kör F@H och surfar som vanligt, då jävlar ska det crashas, helst 5-6 ggr på en kväll

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Så med MPEG uppdateringen så kommer det fungera att köra WMP med ett klockat HD5850?

Måste testa denna uppdateringen ^^

Permalänk
Medlem

Den testar vi!!:)

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Äntligen fixar dom det där med musen...har varit så otroligt störande

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Någon som kan länka till ett "ostadigt" youtube klipp ochså?

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Någon som kan länka till ett "ostadigt" youtube klipp ochså?

Sök på Iphone 4 video test.

Permalänk

funkar verkligen bildstabilisering bra?

Permalänk
Skrivet av BoofnBafn:

funkar verkligen bildstabilisering bra?

Undrar det samma. hur går det till? klipper det något i klippet/filmen o suddar kanterna eller är de någon hemskt snabb uppdatering av bilden flera gånger lite förskjuten så det ser rätt ut?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

haha sök på "steady cam" och se om det blir stabilare xD

grattis till Amd för fixen av muslagget. Hur lång tid tog det att fixa egentligen?

Permalänk
Medlem

Sökte på "shaking cam" fick upp några intressanta filmer ^^

WMP fungerar nu utan att dampa loss om man kör överklockat.

Permalänk
Entusiast

Inga problem med mus ''lagg'' i höger hörnet längre Fasen va skönt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Finns det någon vettig förklaring till att de aldrig optimerar nya spel för gamla grafikkort? Med gammal menar jag typ 4/5000 serien?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Skrivet av Ejziponken:

Finns det någon vettig förklaring till att de aldrig optimerar nya spel för gamla grafikkort? Med gammal menar jag typ 4/5000 serien?

För att man ska köpa nya grafikkort plus att de inte sitter lika många på sånna kort längre?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ejziponken:

Finns det någon vettig förklaring till att de aldrig optimerar nya spel för gamla grafikkort? Med gammal menar jag typ 4/5000 serien?

De brukar bara skriva ut de konfigurationer som testats, dvs. det kan mycket väl bli bättre även med äldre grafikkort.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

De brukar bara skriva ut de konfigurationer som testats, dvs. det kan mycket väl bli bättre även med äldre grafikkort.

Oki, låter ju vettigt.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Kan man se hur Steady Video ser ut?

Gå in i catalyst och använd "Demo mode" så splittar den youtube-videon med ett streck i mitten och du ser skillnaden.

Permalänk
Medlem

Hade ju bara varit trevligt om inte ett av det spel jag kör blir fullkomligt och bokstavlig ospelbara (Går inte att starta alls) så fort jag byter drivrutiner nu då...

(P.S Ett känt problem med spelet, inte något fel hos drivrutinerna i sig.)

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kan man se hur Steady Video ser ut?

Permalänk
Permalänk
Medlem

gött när det står "Failed during installation" blabla, men musen funkar fint i hörnet nu iaf

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

gött när det står "Failed during installation" blabla, men musen funkar fint i hörnet nu iaf

Det är Microsoft C++ 2010, står så varje gång man installerar av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Äntligen är muslagget fixat!

Yeeees! Äntligen är muslagget borta, det är sjuuuukt störande när du spelar RTS och liknande där du flyttar musen i kanterna hela tiden. Sweet äntligen kan man njuta av sitt 6970, tog bara 6 månader haha!

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem

Varför får inte mitt 5850 bildstabilisera?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

mjo man saknar ju lite uppdateringar och extra funktioner till 5xxx serien :l

Permalänk
Inaktiv

*Tråd rensad*

Två inlägg som inte för diskussionen framåt har tagits bort.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se hur Steady Video presterar, synd att jag kör intel.

Vänta nu, ska bli kul att se om Steady Video verkligen är en vettigt tillägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av optimuz:

Yeeees! Äntligen är muslagget borta, det är sjuuuukt störande när du spelar RTS och liknande där du flyttar musen i kanterna hela tiden. Sweet äntligen kan man njuta av sitt 6970, tog bara 6 månader haha!

Annars räckte det med att avaktivera skuggan under musen samt fönstrena