Permalänk
Medlem

Projekt: ReBoot | Mac G5

Hej!
Jag har nu suttit på denna sidan i nästan 2år, och varit regristrerad i 4 månader.
Det är första gången jag skriver en projektlogg och första gången jag gör ett riktigt försök till att modifiera ett chassi.

Men ni på denna sidan har tvingat att jag måste testa då det finns så otroligt många vackra och underbara byggen.
Det bygget som har gjort att jag har valt mitt projekt och mina mål är:
http://www.bit-tech.net/modding/2008/10/28/apple-core-duo-by-...

Så nu tar jag mig i kragen och presenterar mitt bygge:
Namnet kom fram till mig från vad jag kände att jag vill uppnå med mitt projekt, och det var dessa orden:
Design
Innovative
Personal
Passion

och nu till chassiet och mina ideer.
Det chassiet som jag skall modifiera är ett Powermac som jag fick tag på för 4 månader sedan, men projektet har varit plannerat i snart ett år.
Det jag hade tänkt och göra med chassiet var att förändra det så att jag kan få in ett vattenkylnings system till ett ATX system.
Man kan se på skiserna längre ner att jag vill få plats en 2x120 och 3x120 radiator, sedan vill jag även kunna trycka 2 80mm fläktar i bakre delen av chassiet.
Jag har kommit en ganska så lång i mitt huvud hur jag skall ha det mesta och hur det skall se ut, men jag har fortfarande otroligt många ideer som ligger och pyr som jag skulle vilja testa.
Lite bilder på mina skisser:

Och mitt första försök till att göra en Rendering:

Så här har jag nu presenterat bygget och här kommer det jag hitills hunnit att göra idag:

Och precis innan jag lämnade garaget så delade jag chassiet i 2 bitar:

Detta är allt från mig just nu men skall försöka hålla uppdateringar så ofta som möjligt så det blir roligt att följa.

//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk

Detta ser intressant ut och ska fölljas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser verkligen intressant och roligt med en ny bygg logg här! Lycka till!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk

ser riktigt trevligt ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSnaggles:

Detta ser intressant ut och ska fölljas

Skrivet av Zoubiey:

Ser verkligen intressant och roligt med en ny bygg logg här! Lycka till!

Skrivet av memoryofrage:

ser riktigt trevligt ut!

Tackar jag hoppas ni kommer gilla bygget
Skulle ha kommit en uppdate idag men har tyvärr inte lyckats att hitta försänkta popnitar, någonstans i hela göteborg varken igår eller idag så skall kolla om jag hittar någon stans att beställa.

//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Kommer garanterat följa detta då det ser väldigt intressant ut och för att jag själv försöker få tag på ett PowerMac G5 chassi att göra atx kompatibel.
Kommer du köra på att omvandla front-portarna eller sätta in nya som följer standaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Kommer garanterat följa detta då det ser väldigt intressant ut och för att jag själv försöker få tag på ett PowerMac G5 chassi att göra atx kompatibel.
Kommer du köra på att omvandla front-portarna eller sätta in nya som följer standaren?

Ja du det kan vara sjukt svårt att bara få tag på chassiet, men man får hålla koll på tradera, blocket, sweclockers och sådana sidor så kommer dom fram ibland

Sedan det med front portarna kommer jag göra om till en egen då jag varken är kung på att löda och för att det kommer komma en nya start knapp i vilket fall så då passar inte det andra in riktigt 100 tycker jag
Hoppas vi kan hjälpa varandra med tips och ideer

//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

trevligt med en ny bygglogg!

Permalänk
Medlem

Det här verkar väldigt intressant, sen att det är ett G5 chassi gör inte saken sämre, vilket gör att jag helt klart kommer följa det här
Har själv haft lite småtankar på att modda ett G5 chassi, eftersom dom är så otroligt snygga, sen hur det blir med den saken får man se.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men.... var ska du ha nätdel och diskar?

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltiiz:

trevligt med en ny bygglogg!

Ja jag hoppas det blir något att läsa

Skrivet av xion_drifter:

Det här verkar väldigt intressant, sen att det är ett G5 chassi gör inte saken sämre, vilket gör att jag helt klart kommer följa det här
Har själv haft lite småtankar på att modda ett G5 chassi, eftersom dom är så otroligt snygga, sen hur det blir med den saken får man se.

Ja hade varit kul att se någon annan göra oxå och dela ideer och tankar

Skrivet av Jexmark:

Ser bra ut, men.... var ska du ha nätdel och diskar?

Diskar är en liten hemlighet som jag jobbar på, men SSD är något som är i tankarna iaf
Sedan så nätdelen skall vara på övresektionen av chassiet.

//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk

Kul att se, jag har själv planerat på att göra en G5 mod snart, dock vill jag behålla allt mer eller mindre 100% stock utvändigt inklusive bakpanelen, får se hur mycket jobb det blir men skulle vara kul att slippa sätt i en moderkortsplatta.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Project: Dipp - 21 June | The rear

Tja
Här kommer det lite bilder på vad jag har gjort idag, det första jag gjorde var att fixa så jag kan byta cpu kylare utan att behöva ta ut moderkortet:

Sedan efter detta så tog jag och började fixa med baksidan lite på chassiet, det jag gjorde var att borra ut hål där jag skulle sätta i skruvar och försänkte dom så jag kan epoxi limma dom så dem är stilla och sen lägga på ett lager med spackel:

Sen efter det började jag med att fixa med så jag inte har ett hål i baksidan utan plåt och där blev det väldigt bra om jag skall vara helt ärlig

Och nu lite bilder på det hängande moderkorts plåten och baksidan:

Moderkorts plåten kommer självklart förstärkas men har inte riktigt bestämt exakt hur jag skall göra ännu :/

Sedan hoppas jag att jag hinner i veckan epoxi limma ihop baksidan och dra i skruvarna som behövs

Detta var allt från mig just nu men kommer förhoppnings viss en liten uppdatering innan eller precis efter midsommar

//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Kul att se, jag har själv planerat på att göra en G5 mod snart, dock vill jag behålla allt mer eller mindre 100% stock utvändigt inklusive bakpanelen, får se hur mycket jobb det blir men skulle vara kul att slippa sätt i en moderkortsplatta.

JA det blir ju väldigt mycket jobb hur du än gör och jag tycker det är otroligt snyggt orginal, men jag vill se hur min egna design och ideer kommer passa ihop med detta chassiet

//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk

Ser bra ut, det ser ut att bli bra trots att du tog bort fläkthålen, hade lite svårt att fatta hur du tänkte innan men nu ser jag vad du tänker göra.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Ser bra ut, det ser ut att bli bra trots att du tog bort fläkthålen, hade lite svårt att fatta hur du tänkte innan men nu ser jag vad du tänker göra.

Ja baksidan börjar ta sin form
Har du några mer frågor är det bara fråga så skall jag svara så bra som möjligt

//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk

Ska bli kul att se hur det blir när det är klart!
Ett G5 har jag länge velat ha till min rigg

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av Stark.Jr:

Ja baksidan börjar ta sin form
Har du några mer frågor är det bara fråga så skall jag svara så bra som möjligt

//Stark.JR

Hur hade du tänkt ha din hårddiskar och ditt nätagg? Man kan inte se dem på bilden.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Ska bli kul att se hur det blir när det är klart!
Ett G5 har jag länge velat ha till min rigg

Ja det har jag med

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Hur hade du tänkt ha din hårddiskar och ditt nätagg? Man kan inte se dem på bilden.

Jag satte inte ut diskarna då jag inte är 100 vart jag skall sätta dom :S men kan säga att 2ssd och 3.5hårdisk skall få plats och att jag skall försöka att fixa så det blir hot-swap på dom
Sedan nätagget skall jag sätta ovanför moderkortet och troligen blir det någon typ av mod där med då jag saknar 1cm för att egentligen för att kunna få in ett helt nättag men även där har jag två tre stycken lösningar

//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Ihop sättning av baksidan | 27 Juni

Tjena all

Idag har jag haft litet tid efter jobbet så jag har börjat epoxi limma ihop bakstycket.
Det var inte riktigt lika lätt som jag hade trott att det skulle vara men tiden får vissa om det blev bra eller inte, för det tar nämligen 12timmar för att limmet skall torka.
Detta är limmet jag använder och det skall vara sjukt stark så hoppas det och skruvarna klarar av att hålla ihop allting.

Fick även en liten impuls av det finna vädret att jag skulle fota ut, så tog mina saker som jag hade slipat ner och gick ut i solen och började fota:

Tyvärr är jag inte riktigt fotografen jag trodde jag var men man ser ju vad det är i alla fall haha

Här är bilder på limmet innan blandning:

Här är lite bilder på när jag har lagt på limmet och värmt det 200 grader då det blir extra stark då:

Och sist men inte minst har jag precis kommit på vart mina hårdiskar skall vara, och jag kommer bara köra 2,5 diskar (SSD) i detta projektet då jag har så litet plats och har börjat planera en till dator som skall bli server

Detta var allt från mig just nu men kanske kommer någon mer uppdatering denna veckan får se hur mycket det är på jobbet

//Stark.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Skrivet av Stark.Jr:

Ja baksidan börjar ta sin form
Har du några mer frågor är det bara fråga så skall jag svara så bra som möjligt

//Stark.JR

Jag började riva ut allt ur min G5:a idag men har fastnat på plåten som skiljer hårddiskarna från moderkortet, hur fick du av den?
Jag tror att om jag får av plastskenan till låsmekanismen så kan jag få av plattan men där är toppen av ett gäng skruvar i vägen så jag lyckas inte dra ut den.

Märkt att det är lite skillnad på att tömma vanliga datorer och en G5:a, tar lite längre tid än jag hade räknat med.

Edit: Nvm, listade ut hur man skulle få av skenan och sedan gick resten lätt av.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag började riva ut allt ur min G5:a idag men har fastnat på plåten som skiljer hårddiskarna från moderkortet, hur fick du av den?
Jag tror att om jag får av plastskenan till låsmekanismen så kan jag få av plattan men där är toppen av ett gäng skruvar i vägen så jag lyckas inte dra ut den.

Märkt att det är lite skillnad på att tömma vanliga datorer och en G5:a, tar lite längre tid än jag hade räknat med.

Edit: Nvm, listade ut hur man skulle få av skenan och sedan gick resten lätt av.
Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag tror jag löste det, skickade dig ett pm med bilder steg för steg hur du gör.
Och om det är någon annan som vill veta så går ni in här så är det en kille som har bild för bild hur man göra för att dela på chassiet:
Hur man tar bort plåten som delar chassiet i två

//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark.Jr:

Tjena all

Idag har jag haft litet tid efter jobbet så jag har börjat epoxi limma ihop bakstycket.
Det var inte riktigt lika lätt som jag hade trott att det skulle vara men tiden får vissa om det blev bra eller inte, för det tar nämligen 12timmar för att limmet skall torka.
Detta är limmet jag använder och det skall vara sjukt stark så hoppas det och skruvarna klarar av att hålla ihop allting.
http://img98.imageshack.us/img98/1843/dsc0311t.jpg

Fick även en liten impuls av det finna vädret att jag skulle fota ut, så tog mina saker som jag hade slipat ner och gick ut i solen och började fota:
http://img26.imageshack.us/img26/8203/dsc0310sq.jpg

http://img851.imageshack.us/img851/8306/dsc0308n.jpg

http://img685.imageshack.us/img685/8445/dsc0304dv.jpg

http://img860.imageshack.us/img860/9273/dsc0306h.jpg

Tyvärr är jag inte riktigt fotografen jag trodde jag var men man ser ju vad det är i alla fall haha

Här är bilder på limmet innan blandning:
http://img339.imageshack.us/img339/9962/dsc0313b.jpg

Här är lite bilder på när jag har lagt på limmet och värmt det 200 grader då det blir extra stark då:
http://img221.imageshack.us/img221/492/dsc0315x.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/7040/dsc0318o.jpg

Och sist men inte minst har jag precis kommit på vart mina hårdiskar skall vara, och jag kommer bara köra 2,5 diskar (SSD) i detta projektet då jag har så litet plats och har börjat planera en till dator som skall bli server
http://img829.imageshack.us/img829/4531/dsc0321p.jpg

Detta var allt från mig just nu men kanske kommer någon mer uppdatering denna veckan får se hur mycket det är på jobbet

//Stark.Jr

Fin uppdatering
Vart någonstans fick du tag på nätet som var samma stil som själva chassits nät front och baksida?
SSD-platserna verkar vara som jag tänkte i en idé men kommer inte köra med det då jag tänkt annat nu
Förresten, har köpt en PowerMac G5 nu snart kanske du ser bilder från mig(Har inte hämtat det ännu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag började riva ut allt ur min G5:a idag men har fastnat på plåten som skiljer hårddiskarna från moderkortet, hur fick du av den?
Jag tror att om jag får av plastskenan till låsmekanismen så kan jag få av plattan men där är toppen av ett gäng skruvar i vägen så jag lyckas inte dra ut den.

Märkt att det är lite skillnad på att tömma vanliga datorer och en G5:a, tar lite längre tid än jag hade räknat med.

Edit: Nvm, listade ut hur man skulle få av skenan och sedan gick resten lätt av.
Skickades från m.sweclockers.com

Fram med acetylenbrännaren och vinkelslipen så får du nog av den

OT: Ser sjukt nice ut, ska lätt följas lycka till!

Visa signatur

Acta Non Verba - Stercus accidit sine mora
Citera för svar
Flickr
http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Fin uppdatering
Vart någonstans fick du tag på nätet som var samma stil som själva chassits nät front och baksida?
SSD-platserna verkar vara som jag tänkte i en idé men kommer inte köra med det då jag tänkt annat nu
Förresten, har köpt en PowerMac G5 nu snart kanske du ser bilder från mig(Har inte hämtat det ännu)

Ja jag väntar med spänning
Sedan det med hdd vart ju lite roligt att båda tänkte samma men hoppas det blir bra att ha dem så annars får jag luska fram en ny idee

Edit: Jag fick tag på den lilla bit aluminium med hål i från ett likadant chassi men som var helt sönder.

Skrivet av KRQKAN:

Fram med acetylenbrännaren och vinkelslipen så får du nog av den

OT: Ser sjukt nice ut, ska lätt följas lycka till!

Och vinkelslipen kommer ju bli sjut snyggt och lätt att sätta ihop igen så kör på det haha
och jag hoppas det blir roligt för dig och följa

//Stark.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Hur har man missat detta innan? Sjukt intressant ska det bli, ska följas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Hur har man missat detta innan? Sjukt intressant ska det bli, ska följas.

Ja jag vet inte men det är ju bara till att börja följa det som sker
//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

kan någon förklara hur man gör så man kan visa sin projektlogg som en sådan där undergrej? liksom där nere som det brukar stå vad man har för system och sina projekt som man håller på med och har gjort?
Skulle vara otroligt tacksam för det.

//Stark.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp, därför kommer denna mini uppdate :(

Tjaa alla idag igen
Här kommer en liten liten uppdatering på hur det har gått för mig med epoxi limmet och slipning.

Så här såg det ut nu efter att det hade stått i 24timmars tork tid:

Jag kan säga att detta epoxi limmet är så sjukt hårt att det inte finns, för jag försökte nämligen att dela på det då jag kom på att jag hade missat att sätta ditt grejen som håller fast grafikkorten, ljudkort och liknande. Men det gick verkligen inte att få loss jag försökte med att som fanns till och med kemikalier men det ville inte lossna så jag fick borra fler hål i chassiet och sätta fast grafikkort hållaren.

Så här såg det ut efter att jag hade fått ditt graffikkorts hållaren och slippat av allt överflödigt lim som fanns kvar:

På denna bilden ser man även mitt lilla problem som jag har men tar det senare.

Jag kan även säga att jag är otroligt nöjd över mig själv hur sjukt bra jag har lyckats att passa in hållen med varandra, för trodde att den lilla extra bitten jag sågade ut och la i skulle bli helt sned med dem hållen som redan går i linje med chassiet.

Här ser man ännu bättre hur hållen passar i linje mot varandra:

Och nu till mitt stora eller kanske lilla problem som jag har:

Man ser det inte så jätte väl men problemet är att jag har slipat av lite för mycket på kanten så man ser min grafikkorts hållare och det jag undrar är vilket spackel man skall använda egentligen?
Är det någon kunnig inom detta området som kan förklara varför jag just skall använda sådant spackel?

För det ända jag riktigt kan tänka mig hålla där och skulle sitta fast skulle vara fiberspackel, men jag kan typ ingenting så jag ber er om hjälp

//Stark.JR

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Skrivet av Stark.Jr:

kan någon förklara hur man gör så man kan visa sin projektlogg som en sådan där undergrej? liksom där nere som det brukar stå vad man har för system och sina projekt som man håller på med och har gjort?
Skulle vara otroligt tacksam för det.

//Stark.Jr

Du menar signaturen tror jag, kolla efter signatur under dina profilinställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]