Ingen signal på skärmen

Permalänk

Ingen signal på skärmen

Hejsan jag har ett litet problem som jag hade hoppats på att få löst här, jag tror det är mitt grafikkort som är problemet Radeon hd 6950 1 gb som jag köpt för ca 3 månader sedan.
Problemet är att när jag kör igång spel på max grafik så får jag nästan direkt upp ingen signal så stänger skärmen av sig.
Fast nu när jag körde wow på high vilket inte är högsta funkade det bra hela dagen igår. Fast nu stängde skärmen av sig och man hör att spelet är igång och när skärmen stängs av går fläkten igång på högvarv.
Och man måste stänga av datorn på power knappen.
Det är en relativ liten burk jag har, det är en hp burk som jag satt i grafikkortet i.
Jag har sidan på burken öppen för att inte få värmeproblem så jag tror inte att det är orsaken till att skärmen stängs av.
Fast jag tänkte att det va lika bra att fråga nån expert.

Nu har jag med testat om det är värme som gör det fast det tror jag inte. Körde en 3d mark och så stängde skärmen av sig vid 87 grader.
Medans när jag körde igång wow stängde skärmen av sig vid 55 grader

Permalänk
Skrivet av fredrikolsson517:

Hejsan jag har ett litet problem som jag hade hoppats på att få löst här, jag tror det är mitt grafikkort som är problemet Radeon hd 9650 1 gb som jag köpt för ca 3 månader sedan.
Problemet är att när jag kör igång spel på max grafik så får jag nästan direkt upp ingen signal så stänger skärmen av sig.
Fast nu när jag körde wow på high vilket inte är högsta funkade det bra hela dagen igår. Fast nu stängde skärmen av sig och man hör att spelet är igång och när skärmen stängs av går fläkten igång på högvarv.
Och man måste stänga av datorn på power knappen.
Det är en relativ liten burk jag har, det är en hp burk som jag satt i grafikkortet i.
Jag har sidan på burken öppen för att inte få värmeproblem så jag tror inte att det är orsaken till att skärmen stängs av.
Fast jag tänkte att det va lika bra att fråga nån expert.

Nu har jag med testat om det är värme som gör det fast det tror jag inte. Körde en 3d mark och så stängde skärmen av sig vid 87 grader.
Medans när jag körde igång wow stängde skärmen av sig vid 55 grader

Starkt jobbat att ha ett kort som inte finns, men jag utgår från att det är ett 6950 1GB.
Det är inte så pass enkelt att det är glapp i nån sladd?
Senaste drivers? (inte beta)
Är kortet överklockat?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Kan vara ett trasigt kort, att någonting blir fel när den blir varm.

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

Starkt jobbat att ha ett kort som inte finns, men jag utgår från att det är ett 6950 1GB.
Det är inte så pass enkelt att det är glapp i nån sladd?
Senaste drivers? (inte beta)
Är kortet överklockat?

Det har du rätt i jag skrev fel på kortet såg inte det.
Nej jag har inte överklockat det och har de senaste drivers från Amd.
Jag har frågat en kompis som är service tekniker på computer city men han tycker att jag ska testa kortet på flera datorer innan jag skickar in den på service.
Hoppas bara inte kortet kan förstöra typ moderkortet eller något annat på andras datorer.

Permalänk

Så nu har jag skickat in kortet på service och inetdata kunde inte hitta något fel. Jag har dessutom köpt en stort nytt chassi full tower så det har absolut inte något att göra med värmen längre att skärmen blir svart. Det enda som jag kan se som den felande länken nu måste vara Moderkortet.
detta kortet har jag nu

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02458055...

Så jag tror att det är för slött för att köra det grafikkortet jag har.

den processorn jag har nu är amd phenom ii x6 1035t

Så finns det något kort ni rekommenderar att skaffa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikolsson517:

Så nu har jag skickat in kortet på service och inetdata kunde inte hitta något fel. Jag har dessutom köpt en stort nytt chassi full tower så det har absolut inte något att göra med värmen längre att skärmen blir svart. Det enda som jag kan se som den felande länken nu måste vara Moderkortet.
detta kortet har jag nu

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02458055...

Så jag tror att det är för slött för att köra det grafikkortet jag har.

den processorn jag har nu är amd phenom ii x6 1035t

Så finns det något kort ni rekommenderar att skaffa ?

Du skrev i första inlägget att det var en HP du satt grafikkortet i och då gick min tanke genast till PSU! Vilken PSU (märke och effekt) har du?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Då räcker det gott och väl!

Permalänk
Skrivet av kerbo:

Då räcker det gott och väl!

Jag antog det med då är det förmodligen moderkortet. Kan inte komma på vad det skulle vara annars.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga, men du har väl kollat att du verkligen har anslutit båda pci-e x6 kontakterna till grafikkortet och att de inte glappar. Ta bort sätt dit igen för säkerhets skull. Samma med grafikkortet, kontrollera att det verkligen sitter ordentligt i sin slot på moderkortet.

Permalänk

Det har jag kollat redan, när jag köpte nytt chassi så satte jag ju i alla komponenter igen och såg till att allt satt i helt. Utan att glappa.